اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به شکرانه پیروزی بر نفس و مبارزه با شیطان

مردم خداجوی خوزستان نماز عید فطر اقامه کردند

خبرگزاری فارس: به شکرانه یک ماه بندگی و عبودیت به درگاه خداوند، مؤمنان خداجوی اهواز و دیگر شهرهای خوزستان صبح امروز در نخستین ساعات روز با حضور در مساجد نماز عید فطر را اقامه کردند.

مردم خداجوی خوزستان نماز عید فطر اقامه کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بندگان صالح خدا با پیروزی بر نفس و شیطان در میدان اطاعت از قوانین الهی و عمل به وظایف بندگی و به میمنت خروج از گناهان و آلودگی‌های درونی و رذائل نفسانی و ورود به وادی جهاد با نفس و پیروزی در این عرصه، امروز با اقامه نماز عید فطر سر بر آستان الهی ساییده و سپاس وی را به جای آوردند.

براساس این گزارش، درهای مصلای مهدیه از ساعات ابتدایی پس از طلوع آفتاب بر روی خیل مشتاقان برپایی نماز عید فطر گشوده شد و پس از قرائت دعای ندبه، رأس ساعت 8 صبح نماز عید توسط آیت‌الله موسوی جزایری اقامه گردید.

ناوگان اتوبوسرانی اهواز امروز از ساعات اولیه صبح کار خود را در همه مسیرهای منتهی به نماز جمعه آغاز کرده و انتقال نمازگزاران به مصلی را انجام داد. همچنین پایگاه‌هایی از سوی ادارات بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مؤسسات خیریه معتبر، برای جمع‌آوری فطریه در محل‌های برپایی نماز جمعه در مصلی و دیگر مساجد اهواز مستقر شده است.

با توجه به افتتاح فاز نخست مصلای مهدیه اهواز، عید فطر امسال نخستین سالی است که نمازگزاران اهوازی نماز عید را در فضایی مناسب نسبت به سال‌های گذشته اقامه کردند و از گرما و تابش نور آفتاب در امان بودند. با وجود فضای وسیع مصلا در بخش خواهران و برادران، به دلیل استقبال بسیار زیاد مؤمنان، جمعیت حضور یافته جهت اقامه نماز از ظرفیت مصلا بیشتر بوده و صف‌های اقامه نماز به خیابان‌های اطراف کشیده شد.

به گزارش خبرنگار فارس، عید سعید فطر در میان بسیاری از عشایر خوزستان به ویژه اقوام عرب، از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار و به عنوان عید مهم آنان مورد احترام است و همواره اقامه نماز عید سعید فطر با حضور این عشایر در اهواز چشمگیر و پر شور برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که با همکاری پلیس راهور استان خوزستان در اطراف مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز امروز محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده و ورود خودروهای نمازگزاران به خیابان‌های شریعتی، امام خمینی شرقی و غربی و چهار راه امام خمینی (ره) و خیابان‌های منتهی به مصلای مهدیه امام خمینی (ره) ممنوع اعلام شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول