اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل:

5 شهر اردبیل هیئت شمشیربازی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل از فعال بودن پنج هیئت شمشیربازی در سطح استان اردبیل به صورت تخصصی و حرفه‌ای در هر سه رشته شمشیربازی خبر داد.

5 شهر اردبیل هیئت شمشیربازی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هادی صباغی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات هیئت‌های شمشیربازی شهرهای مختلف اردبیل اظهار داشت: هم اکنون در شهرستان‌های نیر، سرعین، گرمی، خلخال و اردبیل هیئت شمشیربازی فعال است و توانسته با جذب بازیکنان مستعد پشتوانه خوبی برای توسعه رشته شمشیربازی باشد.

وی به میانگین سنی بازیکنان شمشیربازی اشاره کرد و افزود: میانگین سنی بازیکنان ما 15 تا 20 سال است به طوری که مسن‌ترین بازیکن استان 22 سال سن دارد.

صباغی در ادامه سخنان خود در مورد فعالیت داوران نیز تصریح کرد: ما از سه سال پیش تربیت و پرورش داوران را به صورت دوره‌های آموزشی و تخصصی آغاز کردیم و در سال‌جاری 21 نفر از داوران در کلاس‌های دوره‌های عملی و نظری داوری حضور یافتند تا داوران مستعدی از این استان تربیت شده و تحویل کشور شوند.

این مسئول از فعالیت سه داور درجه دو ملی در بخش آقایان و خانم‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: ما در استان 18 داور درجه سه ملی داریم.

وی به فعالیت 30 مربی آموزش دیده و دارای مدرک معتبر اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد نیمی فعال و نیمی دیگر غیرفعال هستند که با برگزاری دوره‌های بازآموزی سعی می‌کنیم آموزش‌های رشته شمشیربازی را به روز کنیم.

به گزارش فارس، رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل رغبت و علاقمندی بانوان را نسبت به آقایان در تمام حوزه‌های شمشیربازی رو به جلو و موفق ارزیابی کرد و بیان داشت: ما بیشتر از آن که به کمیت توجه کنیم ارتقای کیفی هیئت شمشیربازی را در اولویت قرار دادیم به طوری که پروسه توسعه رشته شمشیربازی در استان اردبیل با فعال بودن هیئت شمشیربازی پنج شهرستان زمینه مساعدی را برای حضور مقتدرانه در رقابت‌ها و مسابقات متعدد فراهم آورده است.

صباغی از فعالیت 300 شمشیرباز در اردبیل به صورت حرفه‌ای، آماتور و نیمه آماتور خبر داد و اضافه کرد: نیمی از این ورزشکاران به صورت حرفه‌ای و مستمر فعالیت ورزشی داشته و برای استان نیز افتخارات متعددی را کسب کردند.

وی گفت: استان اردبیل در حال حاضر یکی از استان‌های نوپا اما پیشرو در رشته شمشیربازی کشور است به طوری که در تمام رده‌های سنی توانسته‌ایم در سال‌های اخیر درخشش بی‌نظیری داشته باشیم.

صباغی موفقیت اخیر نوجوانان و جوانان را در گروه‌های متفاوت رشته شمشیربازی خاطر نشان کرد و افزود: کسب دو مدال طلا، یک نقره و پنج مدال برنز از افتخارات کشوری شمشیربازی استان اردبیل بوده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول