اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غرش شمشیربازی اردبیل در جمع بزرگان

تیم شمشیربازی اردبیل رتبه سوم کشوری را از آن خود کرد

خبرگزاری فارس: کاروان اعزامی شمشیربازی اردبیل به مسابقات قهرمانی کشوری مقام سوم این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد.

تیم شمشیربازی اردبیل رتبه سوم کشوری را از آن خود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی هیئت شمشیربازی استان اردبیل، در چهارمین سال فعالیت شمشیربازی استان اردبیل، شمشیربازان نوجوان و جوان اردبیلی با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و پنج مدال برنز در بخش پسران، قدرت خود را به رخ همگان کشیدند.

مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور در بخش پسران در محل مجموعه ورزشی بعثت تهران برگزار شد که پس از پنج روز رقابت نزدیک و سنگین، تیم های شمشیربازی اردبیل خالق شگفتی شدند و با پشت سر گذاشتن حریفان سرشناس خود، در جمع سه استان برتر کشور قرار گرفتند.

مسابقات در بخش نوجوانان در دو بخش انفرادی و تیمی برگزار شد و در بخش انفرادی امیررضا کنعانی ملی پوش قدر شمشیربازی استان توانست با قدرت تمام و شکست با فاصله حریفان با اقتدار قهرمان نوجوانان کشور در اسلحه اپه شود.

از سوی دیگر حسام عزیزپور دیگر اپه‌ایست اردبیلی که سال قبل هم مدال برنز نوجوانان کشور را بدست آورده بود، امسال هم درخشید و با کسب مدال برنز مسابقات به کار خود پایان داد.

در اسلحه سابر نیز تیم اردبیل سبب حیرت همگان شد و حامد مهدویان سابریست اهل شهرستان نیر با قدرت تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت و با شکست در این مرحله گردن آویز برنز گرفت تا اولین سابریست اردبیلی باشد که مدال انفرادی دریافت می‌کند.

در قسمت تیمی هم تیم نوجوانان اپه استان پس از یک دور استراحت، با شکست تیم‌های خراسان جنوبی و فارس در بازی نهایی به دیدار تیم قدر اصفهان رفت و در یک بازی حساس و نفسگیر مغلوب این تیم شد و نایب قهرمانی مسابقات را بدست آورد.

در اسلحه فلوره تیم فلوره اردبیل با شکست تیم آذربایجان شرقی راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله با شکست برابر تیم یزد مقام سوم و مدال برنز را بدست آورد و در اسلحه سابر تیم تازه تاسیس سابر نوجوانان اردبیل در یک بازی نزدیک با نتیجه 44 بر 45 مغلوب تیم اصفهان شد و نهایتاً در جایگاه پنجم این مسابقات قرار گرفت.

به این ترتیب تیم‌های شمشیربازی نوجوانان استان اردبیل با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و سه مدال برنز و کسب 187 امتیاز رده سوم نوجوانان کشور را به خود اختصاص داد.

در بخش رقابت‌های جوانان شمشیربازی کشور نیز در قسمت انفرادی امیررضا کنعانی با شکست کلیه رقیبان، در مرحله نیمه نهایی برابر سامان آزادیان حریف قدر همدانی خود با نتیجه 14 بر 15 شکست خورد و گردن آویز برنز گرفت.

بر اساس این گزارش در قسمت تیمی تیم اپه شمشیربازی استان اردبیل خالق شگفتی شد و پس از برتری با فاصله زیاد برابر تیم‌های البرز و خراسان جنوبی، در مرحله نیمه نهایی تیم مدعی اصفهان را با نتیجه 45 بر 32 مغلوب کرد و در بازی فینال دیگر تیم مدعی، یزد را با نتیجه 45 بر 34 شکست داد و با اقتدار قهرمان جوانان کشور شد.

در اسلحه سابر هم تیم استان توانست پس از یک دور استراحت با برتری برابر تیم آذربایجان غربی راهی بازی نیمه نهایی شده و با شکست 45 بر 34 برابر تیم قدرتمند آذربایجان شرقی، مدال برنز و عنوان سومی مسابقات را بدست آورد.

به این ترتیب تیمهای جوانان استان با کسب یک مدال طلا و دو مدال برنز و کسب 141 امتیاز عنوان چهارم جوانان کشور را به خود اختصاص دادند.

در مجموع دو رده، کاروان اعزامی شمشیربازی استان با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و پنج مدال برنز و مجموع 328 امتیاز، عنوان سوم کشور را پس از استان‌‌های یزد و اصفهان را به دست آورد و در برابر استان‌های قدری چون آذربایجان‌غربی و شرقی، تهران، زنجان، گیلان و مازندران در جایگاه بالاتری قرار گرفت.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول