اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل مطرح کرد

اردبیل 120 شمشیرباز حرفه‌ای دارد/بانوان پیشروتر از آقایان در شمشیربازی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر 120 نفر ورزشکار در استان اردبیل به صورت حرفه‌ای در رشته شمشیربازی فعالیت دارند.

اردبیل 120 شمشیرباز حرفه‌ای دارد/بانوان پیشروتر از آقایان در شمشیربازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هادی صباغی عصر امروز در جلسه رؤسای هیئت‌های شمشیربازی استان اردبیل اظهار داشت: از 300 شمشیرباز سازماندهی شده در استان اردبیل حدود نیمی از آنها به صورت حرفه‌ای، مستمر و واقعی فعالیت ورزشی داشته و بقیه به صورت مقطعی و فصلی در این رشته فعالیت می‌کنند.

وی با یادآوری این‌که شمشیربازی رشته نوپا اما در استان اردبیل مورد اقبال و توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در چهار سال اخیر شمشیربازی استان با پیگیری و مطالبات متعدد، انجام مسابقات و جذب ورزشکاران توانمند جان تازه‌ای به خود گرفته است و هم اکنون نگاه ما به این رشته تخصصی است.

صباغی خاطر نشان کرد: رشته شمشیربازی برخلاف رشته ورزشی رشته‌ای تخصصی و بسیار قدر در سطح ملی و منطقه‌ای است و هرگز نباید افراد تنها برای تفریح و سرگرمی به این رشته ورود پیدا کنند.

این مسئول فعالیت 14 مربی در این رشته ورزشی را در سطح استان یادآور شد و اضافه کرد: هر چند تعداد مربیان شمشیربازی موجود 30 نفر است اما نیمی از آنها فعالیتشان محدود بوده و تنها هیئت شمشیربازی پنج نفر از مربیان استان را به صورت حق‌الزحمه جذب کرده است.

وی با اعلام این‌که هر مربی شمشیربازی روزانه می‌تواند چهار بازیکن را تعلیم دهد، بیان کرد: تعداد زیاد بازیکنان نیازمند تجهیزات ساختاری و سالن‌های تمرین است تا بتوان در فضای مناسبی به تمرین و آماده‌سازی ورزشکاران برای حضور در مسابقات مختلف پرداخت.

به گزارش فارس، رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل ادامه داد: ما در این رشته در سه گروه فلوره، اپه و سابر فعالیت می‌کنیم و از شش سال پیش این رشته ورزشی به صورت گسترده اقدام به جذب جوانان علاقمند در حوزه‌های مختلف کرده است.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول