اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارآفرین برتر کشور:

بعد از شرکت نفت دومین واردکننده ارز به کشور می‌شویم

خبرگزاری فارس: کارآفرین برتر کشور گفت: مهم‌ترین هدف ما این است تا بعد از شرکت نفت دومین وارد کننده ارز به داخل کشورمان باشیم که این امر بزرگ همت و تلاش مسئولان کشوری و استانی را می‌طلبد.

بعد از شرکت نفت دومین واردکننده ارز به کشور می‌شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، غلامعلی سلیمانی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات تولیدی بزرگترین واحد لبنی کشور ابراز داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های موجود در کشور توسعه این مجموعه کم نشده بلکه در حال توسعه واحدهای مختلف هستیم.

وی افزود: البته مشکلات زیادی در ادامه راه خود در بحث صدور مجوزهای کالا در مرز کشور و ترابری داریم ولی از دولت‌مردان یاد گرفتیم که تنها به هدف خود فکر کنیم.

این فعال تولیدی کشور با اعلام اینکه امروزه بزرگ‌ترین کارخانه دنیا در آمریکا 650 تن ماست تولید می‌کند، تصریح کرد: ولی ما تولید 800 تن ماست داریم که این مقدار تا دو ماه آینده به یک هزار و 500 تن تولید در روز می‌رسد.

سلیمانی درباره توجه به سلایق و ذائقه مردم خاطرنشان کرد: ‌ما محصولات خود را بر اساس نیاز کشورها و استان‌های همجوار تولید می‌کنیم زیرا طعم ماست‌هایی که برای شمال و جنوب کشور تولید می‌شود و یا حتی ماست‌هایی که برای کشورهای عراق و دیگر کشورهای CIS تولید می‌شود از یکدیگر متمایز است.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین هدف ما این است تا بعد از شرکت نفت دومین وارد کننده ارز به داخل کشورمان باشیم که این امر بزرگ همت و تلاش مسئولان کشوری و استانی را می‌طلبد.

مدیرعامل بزرگترین واحد لبنی کشور اضافه کرد: نباید هزینه کشورمان تنها بر مبنای نفت تامین شود و باید خودمان تولیدکننده باشیم.

سلیمانی با تاکید اینکه ما همت و تلاش خود را در عرصه تولید به اثبات رساندیم، یادآور شد: ولی بانک‌ها و دولت‌مردان نیز ما را تحریم کردند، مشکلات بسیار زیادی برای ما ایجاد شده که ما مسائل را با تدبیر و درایت برطرف می‌کنیم.

این کارآفرین برتر کشور با اعلام اینکه در سال گذشته مقام نخست را در صادرات کسب کردیم، تاکید کرد: برنامه‌های مدونی نیز برای کسب این عنوان در سال جدید داریم زیرا برای کاهش برخی هزینه‌ها مجبور به احداث کارخانه در برخی کشورها هستیم.

سلیمانی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای تولید کارخانه در کشور عراق داریم، گفت: روزانه این شرکت 500 تا 600 هزار دلار صادرات انجام می‌دهد.  

وی با تاکید بر اینکه برای یک کالا در کشور حدود سه پرداخت انجام می‌شود، یادآور شد: بیش از 20 میلیون پوند نیز از بانک‌های مختلف در طی چند ماه گذشته طلبکاریم.

 مدیرعامل بزرگترین واحد لبنی کشور در مورد باشگاه‌داری این مجموعه در عرصه ورزش عنوان کرد: سال به سال هزینه باشگاه‌داری در کشورمان بیشتر می‌شود و هم‌اکنون برای تیم کاله مازندران در لیگ برتر والیبال 7 تا 10 میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده است که این مبلغ از سوی هیئت مدیره در بخش ورزشی غیرقابل پرداخت است.

وی با اعلام اینکه باید سازمان‌های خود را مولد کنیم، اذعان داشت: با این حال می‌توانیم با وجود بودجه باشگاه‌های خود را اداره کنیم البته مسئولان نیز باید در بخش مالیات ما را یاری کرده، کمتر برایمان جریمه در نظر بگیرند زیرا با عنوان‌های مختلف همیشه شاهد جرایم گوناگون تعزیرات هستیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه در نامه‌های مختلف مشکلات این مجموعه بزرگ لبنی را به گوش رئیس جمهور کشورمان رساندیم، گفت: ولی به هیچ یک از این نامه‌ها ترتیب اثر داده نشد.

وی با اشاره به اینکه شیر خشکی که در سال گذشته با قیمت 400 تومان خریداری می‌شد هم‌اکنون به یک هزار و 200 تومان رسیده است، گفت: تولید در کشورمان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و دست بازرگان‌ها و تجار است.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول