اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

رسانه‌ها مواظب دام جلوه‌های وارونه باشند

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: از رسانه‌ها و خبرنگاران انتظار می‌رود علاوه بر ارتقای توان تحلیل‌گری خود، مراقب باشند در دام جلوه‌های وارونه که از سوی دشمنان طراحی و ترویج می‌شود، نیافتند.

رسانه‌ها مواظب دام جلوه‌های وارونه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی یک‌شنبه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران و برگزیدگان جشنواره رسانه خلیج فارس اظهار داشت: در حال حاضر کشور در روزهای سرنوشت‌سازی به ویژه در مباحث ملی و منطقه‌ای قرار دارد.

وی در ادامه ضمن اظهار خرسندی از دیدار با فعالان رسانه‌ای استان اظهار امیدواری کرد خانه مطبوعات و اداره فرهنگ و ارشاد فرصت‌های بیشتری را برای هم‌صحبتی فعالان رسانه‌ای با مسئولان استانی مهیا کنند.

استاندار هرمزگان افزود:‌ روز خبرنگار زمان مناسبی برای تصمیم‌گیری پیرامون توسعه کمی و کیفی حوزه رسانه‌ای است.

وی افزود: خبر و رسانه دارای رسالتی بزرگ است و در همین راستا شناخت حوزه سیاسی جهان از اهمیت بالایی باید در نزد فعالان این عرصه برخوردار باشد.

عزیزی افزود: شناخت به موقع و همه‌جانبه از اوضاع سیاسی جهان به تحلیل‌گر بودن خبرنگار کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز شدیداً حوزه اطلاع‌رسانی و خبری نیازمند شناخت دقیق و کامل از اوضاع جهان است.

عزیزی بیان کرد: باید تلاش‌ها در این راستا هدایت و سمت و سو داده شود.

وی با بیان اینکه معتقد است که کار خبرنگاران صرفاً اقتصادی نیست، اضافه کرد: تقویت فن و مهارت ارتباط‌گیری زمینه‌ساز برطرف شدن بسیاری از نیازهای خبری است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در نظام مبتنی بر اندیشه دینی و جمهوری اسلامی خبرنگار باید در راستای جلوه داد صحیح مبحث حق و باطل در جای خود تحلیل‌گر منصفی باشد.

وی افزود: باید مواظب بود که در این راستا در دام جلوه‌های وارونه نیفتاد چرا که این امر خطری بزرگ برای جامعه اطلاع‌رسانی است.

وی در ادامه تاکید کرد: چیرگی و تسلط بر احساسات از نیازهای مهم حوزه اطلاع‌رسانی کشور است.

عزیزی گفت: خبرنگار و فعال حوزه رسانه باید صاحب فکر و اندیشه باشد چرا که اگر یک خبرنگار صاحب فکر و اندیشه نباشد می‌توان گفت که حرکات رسانه‌ها شبیه بادهای موسمی خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان رهبری گفت: هر چند که نقد لازمه سیستم مدیریتی است اما همان‌طور که مقام معظم رهبری گفت: نقد نباید دشمن شادکن باشد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در حوزه رسانه باید منافع عموم بر منافع گروهی و شخصی چیرگی داشته باشد، تاکید کرد: باید تلاش کنیم فضایی از شادابی، امید و نشاط را بر جامعه حاکم کنیم.

وی هم‌چنین اضافه کرد: نیازها و چالش‌های حوزه رسانه‌ای استان مورد توجه مدیریت عالی استانداری و دستگاه‌ فرهنگی استان است که باید گفت درخواست برای راه‌اندازی فرهنگسرای رسانه، امور مربوط به مسکن، بیمه و مشکلات مالی نشریات در کنار پی‌گیری برای راه‌اندازی چاپخانه از جمله نیازهای این حوزه در استان است.

عزیزی تصریح کرد: بنده شخصاً تاکنون بیش از 10 مورد تماس تلفنی با هدف پیگیری رفع مسائل مرتبط با واگذاری تسهیلات بانکی با بانک مربوطه داشته‌ام و به نظر می‌آید که در صورت ورود مالک و صاحب طرح چاپخانه، این طرح در زمینه اخذ تسهیلات بانکی هیچ مشکلی ندارد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول