اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بانوی حجاب و عفاف المپیک:

انتخاب چادر باور قلبی و اعتقاد دینی من است

خبرگزاری فارس: بانوی حجاب و عفاف المپیک با تأکید بر اینکه چادر حجاب کامل و برتر برای یک زن ایرانی است، گفت: انتخاب چادر باور قلبی و اعتقاد دینی من است.

انتخاب چادر باور قلبی و اعتقاد دینی من است

به گزارش فارس از تویسرکان، اساس و بنیان زندگی بشر در پهنه کره خاکی در لباس هر نژاد، ملیت و هویت، دین و آیین بر باور و اعتقادات انسان پایه‌گذاری و شکل می‌گیرد.

تأثیرپذیری افکار عمومی یک جامعه از اعتقادات، باورها و فرهنگ‌ها در کنترل و پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به اندازه‌ای است که قانون هم تا این حد نمی‌تواند اثرگذار باشد.

انتخاب حجاب با کلید واژه زیبای چادر، عنصری ارزشی برای یک زن ایرانی، یک اصل برای مصون ماندن از هجوم نگاه‌های شیطانی برای قهرمان و ورزشکار تیراندازی همدان مه‌لقا جامه‌بزرگ یک باور قلبی، یک اعتقاد و ارزش دینی است.

* چادر حجاب کامل و برتر برای زن مسلمان ایرانی است

بانوی ورزشکار همدانی از دوران کودکی با چادر و حجاب آشنا می‌شود و این مهم را در دوره دانش‌آموزی با یک احساس درونی و قلبی به انتخاب خود، به عنوان یک حجاب کامل و برتر زن مسلمان مونس وجودی خود قرار می‌دهد.

مه‌لقا ‌جام‌بزرگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس چگونگی ورود به عرصه مسابقات المپیک را اینگونه بیان می‌کند:

اواخر بهمن سال 85 با هدف پرکردن اوقات فراغت به ورزش تیراندازی رو می‌آورد پس از مدتی حضور در کلاس‌های آموزشی برای تکمیل تیم تیراندازی استان همدان انتخاب و به عرصه فعالیت و تمرین گروهی گام می‌گذارد.

در سال 87 برای حضور در المپیک ایرانیان با تلاش و همت بی‌وقفه مسابقه استعدادیابی برای‌ ورود به تیم ملی تیراندازی جوانان را پشت سر می‌گذارد.

* هم‌راستایی موفقیت علمی و ورزشی

در سال 88 با وجود اینکه شرایط سنی ورود به مسابقات جوانان را داشت اما به دلیل استعداد و توانایی بالا با عضویت در تیم، همگام با هنرورزان تیرانداز بزرگسال تمرینات خود را آغاز کرده و همزمان با آغاز فعالیت در تیم مذکور برای تحصیل در رشته فیزیک هسته‌ای وارد دانشگاه بوعلی سینا می‌شود.

وی با اتکا به پروردگار و حمایت خانواده، پشتکار و تمرین مستمر و بهره‌وری کامل از داشته‌ها و ظرفیت‌های ذهنی و جسمی در کنار درس و علم‌آموزی در اواخر سال 88 توانست در مسابقات جام جهانی استرالیا رتبه پنجم و مقام نخستین فینالیست جهان را در تیراندازی به خود اختصاص دهد.

مرداد ماه 89 با توفیق الهی و اراده راسخ و پولادین می‌تواند کسب سهمیه کند و در مسابقات قهرمانی جهان، عنوان چهارمین سهمیه در تاریخ تیراندازی کشور و نخستین سهمیه المپیک لندن را از آن خود کند.

با شرکت در مسابقات بازی‌های آسیایی گوانجو مدال نقره و برنز احراز می‌کند و به خواسته مربی مدتی در رقابت‌های رسمی حضوری کمرنگ دارد و عرصه مسابقه و فرصت کسب سهمیه را به دیگر اعضای تیم واگذار می‌کند.

مه‌لقا جام‌بزرگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس افزود: فروردین ماه سال 90 یکی از پیشکسوتان تیراندازی، خانم احمدی سهمیه بازی‌ المپیک را دریافت کرده و با عنایت خداوند تیم تیراندازی همدان توانست نتیجه خوبی در المپیک بگیرد.

جام‌بزرگ با اشاره به اینکه تیراندازی شامل دو بخش عمده تفنگ و تپانچه با اهداف ثابت و پروازی است، اظهار داشت: تیراندازی برای خانم‌ها در 10 متری رشته المپیک و در 50 متری سه وضعیت رشته المپیکی محسوب می‌شود که من در دو بخش اهداف ثابت تفنگ 10 متر و 50 متر تیر می‌زنم که بیشترین موفقیت و درخشش در سه وضعیت 50 متر داشتم.

پوشیدن چادر از سوی خانواده اجبار نبود/ چادر انتخاب قلبی من است

وی در پاسخ به این سئوال که عکس‌العمل افراد در شرایط‌ فضاهای مختلف سبب نشد که در انتخاب چادر تردید کنید، گفت: هنگامی که انسان چیزی را قلبی باور داشته باشد هیچ کس و هیچ چیز در موقعیت‌های متفاوت محیطی و رفتاری نمی‌تواند در پذیرش و یا طرد یک باور و ارزش اثرگذار باشد.

بانوی ورزشکار همدانی با بیان اینکه من همیشه در فرودگاه‌ها در این خصوص با مشکل مواجه هستم چراکه عوامل اجرایی این مکان یک عکس‌العمل خاصی نسبت به این موضوع نشان می‌دهند.

جام‌بزرگ تصریح کرد: تاکنون حرکات و بازخوردها افراد در این مورد نتوانسته روی عقاید من تأثیرگذار باشد امیدوارم همانطور که تاکنون خداوند حامی و پناه من بوده است از این به بعد هم یگانه هستی‌بخش یاریم کند.

بازتاب جهانی رقابت تیراندازی المپیک با چادر، مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند

وی تأکید کرد: آنچه من از خانواده‌ام یاد گرفتم انتخاب بود و هیچگونه اجباری از سوی خانواده به من برای پوشیدن چادر تحمیل نشده است و خدا را به سبب این نعمت شاکر هستم.

بانوی حجاب المپیک ابراز داشت:‌‌‌‌ بازتاب جهانی حضور در صحنه رقابت تیراندازی با چادر با توجه به حساسیت عملکرد در این رشته ورزشی، مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند اینکه بعد از این چه اتفاقی بیفتد، و اینکه تحت کنترل باشد، واقعاً سخت است، امیدوارم پروردگار کمکم کند.

وی در خصوص انتخاب رشته دانشگاهی خود برای تحصیل در فیزیک هسته‌ای گفت: چادر از دید بسیاری از افراد باعث محدودیت است و تحصیل یک زن در رشته فیزیک هسته‌ای هم همین طور بود خیلی‌ها معتقد بودند که دختری که می‌تواند مهندسی بخواند نباید رشته علوم هسته‌ای را برای تحصیل انتخاب کند.

جام‌بزرگ در ادامه تصریح کرد: به نظر من فیزیک هسته‌ای بستر بسیار وسیعی برای فعالیت دارد و ما می‌توانیم با بهره‌وری و حمایت کامل از نیروی انسانی جوان، خلاق و توانمند ایران اسلامی در این عرصه پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه من یکی از جوان‌ترین افراد شرکت‌کننده بودم که در المپیک پیروز شدم، اذعان کرد: زمانی که من سهمیه المپیک را گرفتم همه احراز این موفقیت را معجزه خواندند برای اینکه یک نفر با کمتر از شش سال تمرین و ممارست توانسته بود امتیاز حضور در جایگاه ورزش جهانی را بدست آورد.

نگه داشتن پرچم ایران 1:30 در رده نخست توسط یک زن با چادر تعجب‌آور بود

وی با بیان اینکه کسی که چادر بپوشد ولی عملکرد خوبی در تیراندازی نداشته باشد فایده ندارد، تصریح کرد: هم‌راستایی عملکرد خوب در حوزه کاری و حرفه و حجاب خوب با هم بهتر و کامل‌تر است.

جام‌‌بزرگ خاطرنشان شد: زمانی که من در تیراندازی 50 متر سه وضعیت می‌زدم نزدیک یک ساعت و نیم پرچم ایران در رده نخست قرار گرفت و همین امر سبب شد همه دنبال آن یک نفر تیرانداز باشند که چه کسی است، وقتی می‌دیدند که یک زن ایرانی با چادر و پوشش کامل اسلامی است واقعاً تعجب می‌کردند.

وی اظهار داشت: تیراندازی یک رشته کاملاً خاص است هنگامی که تیرانداز در خط قرار بگیرد برای استفاده از فرصت و کسب نتیجه مطلوب نباید به هیچ چیز فکر کند من هم تلاش ‌کردم هیچ موردی چه فکری و چه جسمی مانع رسیدن من به هدفم، که همان احراز بهترین امتیاز برای سرافرازی و به اهتزاز درآمدن پرچم ایران اسلامی بود، نشود.

 دختران ایرانی می‌توانند با چادر در عرصه‌های جهانی حضوری موفق داشته باشند

بانوی حجاب المپیک با بیان اینکه ما باید به همه جهانیان ثابت کنیم که هیچ چیزی نمی‌تواند سد حرکت و حضور موفق دختران محجبه ایرانی در عرصه‌های مختلف جهانی باشد، اظهار داشت: زنان ایران اسلامی باید همت و تلاش مضاعف را سرفصل برنامه کار خود برای دستیابی به بهترین عملکرد در هر زمینه‌ای که توانمند هستند قرار دهند.

وی افزود: من فکر می‌کنم انسان برای رشد همه‌جانبه ابتدا باید خیلی خوب خودش را بشناسد و با شناسایی توانایی‌ها و علاقه‌هایش در قالب یک برنامه‌ریزی آنها را شکوفا و در راستای دستیابی به اهداف خود و آرمان‌های مردم و کشورش به کار گیرد.

بانوی ورزشکار همدانی توجه و بازتاب جهانی شرکت یک زن مسلمان ایرانی با چادر در رقابت‌های المپیک لندن را مبین فراگیری دین مبین و متعالی اسلام، فرهنگ غنی و ارزش‌های اسلامی کشور ایران بر بیداری جوامع بشر دانست.

مه‌لقا جام‌‌بزرگ با شرکت در بازی‌های المپیک 2012 لندن در بخش تیراندازی در تفنگ سه وضعیت 50 متر زنان در مصاف با 44 ورزشکار با کسب 581 امتیاز در رده 14 و در تفنگ 10 متر بادی در رتبه 43 جهان قرار گرفت.

وی در دو وضعیت درازکش و دو زانو امتیازهای مطلوبی را کسب کرد اما با از دست دادن چند تیر حساس در حالت ایستاده، از شرکت در فینال رقابت‌های المپیک 2012 لندن در این رشته بازماند.

نام مه‌لقا جام‌بزرگ ورزشکار تیراندازی همدان، دانشجوی علوم هسته‌ای با یک انتخاب، یعنی "چادر" به عنوان پوشش و حجاب کامل اسلامی، نماد عزت و عفت یک زن مسلمان ایرانی در عصر فناوری و اطلاعات نوین و زندگی مدرنیته، در مسابقات امسال المپیک لندن برای همیشه در قالب رخدادی بی‌بدیل در خاطرات افکار عمومی و تاریخ بزرگترین رویداد ورزشی جهان با لقب بانوی حجاب المپیک در سراسر دنیا جاودانه شد.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول