اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نیرو:

خلأ اعتباری زیرساخت مسکن مهر باید جبران شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر نیرو گفت: خلأ 4 میلیون تومانی تامین زیر‌ساخت‌ها در مسکن مهر باید به نحو مطلوب جبران شده و شاهد نقص و کوتاهی در کار نباشیم.

خلأ اعتباری زیرساخت مسکن مهر باید جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا محمودی صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار داشت: در یک برآورد دقیق برای برخورداری از شاخص خدمات، آب برق، فاضلاب شهری 5 میلیون تومان سرمایه گذاری را ضروری دیدیم در حالی که از این مبلغ پرداختی 20 درصد که حدود یک میلیون تومان است مشخص شده و بقیه جذب اعتبارات در خلاء است.

وی به کارهای خوب انجام شده در استان اردبیل نسبت به دیگر استان‌ها در حوزه آب، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: با ابتکارات خوبی که در این استان اندیشیده شده هزینه‌های انشعاب آب، برق و فاضلاب پایین آمده که این نشان از هماهنگی و همکاری مسئولان استان در رفع مشکلات است.

محمودی بیان داشت: در کشور از لحاظ تامین سهم وزارتی برای مسکن مهر مشکلی نداریم ولی انتظار داریم همسو با دستگاه‌های خدمات‌رسان، استانداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی نیز سهم خودشان را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: در کنار برطرف کردن این خلاء که بسیار ضروری به نظر می‌رسد در دو سال اخیر با تراکم افتتاح‌های مسکن مهر روبرو بودیم که انتظار داریم با یک دور اندیشی و تدبیر مناسب این شرایط سر و سامان واقعی پیدا کند.

مشاور وزیر نیرو ادامه داد: این وزارتخانه تمام توان خود را در بخش آب و فاضلاب و امور برق به کار گرفته است تا در یک سال باقیمانده از دولت دهم و همسو با سیاست دولت در تحویل واحدهای مسکونی مهر به گونه‌ای حرکت کند تا همه واحدهای مسکونی با برخورداری از انشعاب، آب، برق و فاضلاب بتوانند پذیرای متقاضیان باشند.

وی اولویت اول را تامین انشعاب برق و آب اعلام کرد و افزود: در بحث فاضلاب در سطح کشور با برخی کمبودها روبرو هستیم که حل آن نیاز به گذر زمان دارد به طوری که در تهران با آن همه امکانات و مجموعه‌های پیمانکاری تنها قادر شدیم 19 درصد شبکه فاضلاب را اجرا کنیم.

مشاور وزیر نیرو میانگین بهره‌مندی کشور از شبکه فاضلاب را 30 تا 40 درصد عنوان کرد و گفت: نباید تاکید اول ما بر اجرای شبکه فاضلاب باشد.

محمودی بیان داشت: در دو سال گذشته در کشور برای 937 هزار واحد با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان، تامین انشعاب آب و برق داشتیم.

وی به محدود بودن اعتبارات اشاره کرد و گفت: اگر در استان‌ها کمبودی از لحاظ کنتور برق وجود داشته باشد سعی خواهیم کرد این مشکل احتمالی را نیز برطرف کنیم

مشاور وزیر نیرو ابراز داشت: وزارت نیرو با تمام امکانات خود پای کار آمده به طوری که حتی برخی نیروگاه‌ها و مجموعه‌های تولیدی خودمان را برای واگذاری به بخش خصوصی به فروش گذاشتیم تا کمبود و کسری اعتباری را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمودی در پایان سخنان خود اظهار داشت: مسئولان آب و فاضلاب و برق استان اردبیل به صورت سه شیفته فعالیت می‌کنند تا در حد توان و منابع و اعتبارات‌شان پروژه‌های مسکن مهر را تکمیل کرده و به مرحله افتتاح برسانند که در این زمینه تلاش می‌کنیم کسری 3 میلیارد تومانی دستگاه‌های خدمات‌رسان را به هر نحو ممکن برطرف کنیم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول