اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ضعف نظارت پاشنه آشیل مسکن مهر است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ضعف نظارت در تولید و تحویل مسکن مهر شهری و روستایی پاشنه آشیل طرح بزرگ مسکن مهر در کشور است.

ضعف نظارت پاشنه آشیل مسکن مهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار داشت: ما همچنان بحث نظارت و تقویت همه جانبه در این زمینه را مهم و اساسی ارزیابی می‌کنیم و معتقدیم زلزله اخیر شهرهای آذربایجان شرقی تلنگری به ماست تا از بحث نظارت غفلت نکنیم.

رئیس شورای مسکن استان اردبیل تصریح کرد: آنچه در زلزله اهر و ورزقان در کنار کشته‌های متعدد و ویرانی‌های جانکاه بیش از همه دردناک بود تخریب واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده روستایی بود که واقعاً دل انسان را به درد می‌آورد.

وی ابراز داشت: بنده برای عبرت گرفتن و تجربه‌آموزی از شورای فنی استان خواستم با سرکشی به این مناطق روی این موارد دقت کرده و علل آن را بررسی کنند.

این مسئول توجه به عنصر نظارت را زمینه‌ساز اجتناب از دوباره‌کاری‌های زاید توصیف کرد و افزود: تاکید داریم مهندسان ناظر ما باید در محل احداث ساختمان‌ها اعم از شهری و روستایی حاضر باشند و تنها به گزارش‌های صوری اکتفا نکنند.

صابری یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر و حتی روستایی را بحث کمبود اعتبارات و تزریق نشدن به موقع آن اعلام کرد و گفت: در این زمینه بیشترین نارسایی‌ها متوجه مسکن روستایی است.

بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی همکاری ندارند

استاندار اردبیل به برخی از مشکلات زیرساختی در حوزه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: هرچند ما از لحاظ زیرساخت‌ها و عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان مشکل حادی نداریم اما اعتبارات و برخی از امکانات مورد نیاز این مجموعه‌ها نظیر کنتور برق اگر به موقع تامین شود در تامین زیرساخت‌ها اردبیل همچنان جایگاه ممتاز خود را می‌تواند حفظ کند.

این مسئول با گله‌مندی از سیستم بانکی استان و به تبع آن مجموعه‌های کشوری در خصوص همکاری نکردن برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: سیستم بانکی در خصوص مسکن روستایی در استان اردبیل همکاری ندارد به طوری که به مشتریان اعلام کرده با نرخ سود 21 درصد این تسهیلات را پرداخت می‌کند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در هیچ جای کشورمان این گونه رفتار نمی‌شود که از متقاضیان مسکن مهر آن هم در روستاها هفت سفته زنجیره‌ای و یک کارمند به عنوان ضامن درخواست کنند.

صابری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در حد توان و بضاعت استانی از سهم یک سوم زیرساخت‌ها به آب و فاضلاب، برق و گاز پرداختی داشتیم و به سرعت نیز این مجموعه‌ها در صدد تامین زیرساخت‌ها و فروش انشعاب خود هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در حاشیه این جلسه به احداث دیواره بتنی کناره دریاچه شورابیل اشاره کرد و گفت: عده‌ای در این شهر در کمال بی‌انصافی سعی می‌کنند در کنار زیباترین و منحصر به فرد‌ترین دریاچه طبیعی دنیا دیواره بتنی احداث کنند تا شاید به زعم خود از امواج خروشان این دریاچه در فصول مختلف جلوگیری کنند، در حالی که به یقین به زیبایی این دریاچه لطمه وارد کرده و بنده با جدیت تمام در برابر مجریان چنین طرح‌های بی سرانجام ایستاده‌ام.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول