اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مدال‌آوران المپیکی مازندران گزارش می‌دهد

المپیک لندن مرکز افتخارآفرینی ورزشکاران مازندرانی

خبرگزاری فارس: مدال‌‌آوری‌های جوانان طبرستانی در المپیک، این رویداد را به مرکز افتخارآفرینی ورزشکاران مازندرانی تبدیل کرد.

المپیک لندن مرکز افتخارآفرینی ورزشکاران مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حضور در مسابقات المپیک آرزوی هر ورزشکاری است و کسب مدال در بازی‌های المپیک افتخاری بسیار بزرگ و فراموش‌ نشدنی در دوران ورزشی یک قهرمان قلمداد می‌شود.

ورزشکاران مازندرانی نیز در دوران بازی‌های المپیک توانستند برای کشورمان افتخارآفرینی کنند و بارها پرچم مقدس کشورمان توسط دلاورمردان ورزش مازندران در کشورهای بیگانه در حضور هزاران نفر به اهتزاز در آمد.

از المپیک 1956 ملبورن استرالیا تا 2012 لندن، ورزشکاران مازندرانی در رشته‌های مختلف ورزشی در تیم ملی موفق به کسب مدال شدند.

از هشت مدال کسب شده در بازی‌های المپیک توسط ورزشکاران مازندرانی پنج مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز بوده که این مدال‌های کسب شده در دو رشته کشتی و وزنه‌برداری بوده است.  

در المپیک 1956 ملبورن استرالیا امامعلی حبیبی به عنوان نخستین ورزشکار مازندرانی در رشته کشتی آزاد موفق به مدال طلا شد.

در المپیک 1968 مکزیکوسیتی عبدالله موحد نیز به عنوان دومین ورزشکار از مازندران در رشته کشتی آزاد موفق به مدال طلا شد.

در المپیک 1988 سئول کره جنوبی، عسگری محمدیان در رشته کشتی آزاد موفق به مدال نقره شد.

در المپیک 2000 سیدنی استرالیا حسین توکلی به عنوان نخستین ورزشکار از مازندران بود که در رشته ورزشی وزنه‌برداری با اقتدار موفق به کسب مدال طلا شد.

در المپیک 2008 پکن سید مراد محمدی در رشته کشتی آزاد موفق به کسب مدال برنز شد.

و در سی‌امین المپیک 2012 لندن از مجموع 52 ورزشکاران ایرانی 11 ورزشکار از مازندران بودند که ملی‌پوشان ایرانی در این دوره شگفتی خلق کردند و موفق به کسب 12 مدال شدند. چهار مدال طلا، پنج مدال نقره و سه مدال برنز دستاورد کاروان ورزشی ایران بود که سهم ورزشکاران مازندرانی در المپیک 2012 لندن، سه مدال بود شامل دو مدال طلا و یک مدال برنز بود.

در المپیک 2012 لندن که بامداد امروز دوشنبه 23 مرداد به صورت رسمی به پایان رسید ورزشکاران مازندرانی بهترین نتایج دوران المپیک را کسب کردند.

قاسم رضایی در کشتی فرنگی و بهداد سلیمی در فوق‌سنگین وزنه‌برداری با اقتدار موفق به دو مدال طلا و کمیل قاسمی نیز در سنگین وزن کشتی آزاد موفق به کسب مدال برنز شدند.

از نکات قابل توجه ورزشکاران ایرانی در المپیک 2012 لندن نسبت به المپیک گذشته 2008 پکن از نظر کسب مدال و رتبه صعود چشمگیری داشتند.

ورزشکاران ایرانی در المپیک 2008 پکن تنها دو مدال کسب کردند و در جایگاه 51 جهان ایستادند، اما در المپیک 2012 لندن ورزشکاران ایرانی 12 مدال و در رده هفدهم جهان قرار گرفتند.

در المپیک 2016 ریدوژانیو برزیل شاهد حضور بیشتر ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه ملی‌پوشان مازندرانی و کسب مدال‌های متعدد از جانب آنان باشیم.

========================

گزارش از مهدی کهن روز و جابر معافی

==================

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول