اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

پدافند غیرعامل نیازمند روحیه بسیجی‏ است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در حوزه پدافند غیرعامل باید بسیجی‏وار عمل شود.

پدافند غیرعامل نیازمند روحیه بسیجی‏ است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه سمنان، غلامرضا جلالی در همایش پدافند غیرعامل که با حضور پایوران سپاه استان سمنان در حسینیه ثارالله این سپاه برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل اولویت نخست کشور است و باید جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه سپاه امکانات زیادی دارد و باید از این امکانات در پدافند غیرعامل نهایت استفاده را برد، افزود: پدافند غیرعامل یک اقدام انفعالی و عکس‏العملی نسبت به تهدید است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: تهدیدات در حال چرخش و پوست‏اندازی است و باید نوع تهدیدات را مبتنی بر زمان وقوع آن به صورت کامل بشناسیم.
جلالی گفت: پدافند غیرعامل عبارت است از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‏پذیری که تداوم فعالیت‏های ضروری را شامل می‏شود.
وی مفاهیم و اهداف پدافند غیرعامل را غیرمسلحانه بودن، کاهش آسیب‏پذیری، کلیه اقدامات و تدابیر تسهیل قدرت بحران، افزایش پایداری‏ها، استمرار خدمات ضروری، افزایش بازدارندگی تهدیدات و اقدامات نظامی، حفاظت سایبری و تامین نیازهای مردم عنوان کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل مکمل پدافند عامل بوده و برقرارکننده ثبات و تعادل ملی است.
جلالی تصریح کرد: پدافند غیرعامل در مقیاس ملی باید بتواند مجموعه سیستم ملی را در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی بیمه کند.
وی اظهار داشت: پدافند غیرعامل در حوزه‏های نظامی، سیاسی، فرهنگی، سایبری، هسته‏ای، اقتصادی و شیمیایی نفوذ پیدا می‏کند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در پدافند غیرعامل از چهار سرمایه انسانی، فیزیکی و زیرساختی، سرمایه سایبری، سرمایه معنوی و ملی باید حفاظت شود.
جلالی ویژگی کلی تهدیدات دشمن را هوشمند بودن، تمرکز بر سیستم رهبری کشور، و تمرکز بر مرکزیت کشور به لحاظ جغرافیایی و موضوعی عنوان کرد.
وی اهداف کلی در دفاع غیرعامل را حفظ انسان‏ها، کاهش تلفات، کاهش آسیب‏پذیری، پایدارسازی در برابر تهدیدات، حفظ زیرساخت و تداوم در کارکردها عنوان کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان با بیان اینکه بسیج در پدافند غیرعامل وظایفی دارد، تصریح کرد: فرهنگ‏سازی، مشاوره‏های تخصصی در دستگاه‏های اجرایی، تهدید شناسی از جمله وظایف بسیج و بسیجیان در پدافند غیرعامل است.
انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول