اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین:

شهید لشگری اسوه آزادگان ایرانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین گفت: سرلشگر خلبان شهید حسین لشگری با 18 سال اسارت در اردوگاه‌های بعثی با صبر و پایداری در برابر شکنجه‌ها، اسوه آزادگان ایرانی و آحاد جامعه شد.

شهید لشگری اسوه آزادگان ایرانی است

فرج‌الله فصیحی‌رامندی امروز به مناسبت آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه روز ورود آزادگان به ایران از روزهای به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: آزادگان با استقامت و پایداری در برابر تهدیدها و شکنجه‌های سربازان رژیم بعثی عراق، در اسارت نترسیدند و پس از بازگشت به میهن اسلامی نیز هرگز از پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی منحرف نشدند.

وی با بیان اینکه آزادگان سخت‌ترین دوران زندگی خود را در اسارت گذراندند، اذعان کرد: آنان بهترین دوران جوانیشان را در راه خدا و اسارت بودند و با صبر و استقامت در برابر آزار و اذیت‌های سربازان رژیم بعثی عراق توانستند به اسلام عزت ببخشند.

فصیحی‌رامندی بیان کرد: خانواده‌های آزادگان نیز در دوران اسارت آزادگان در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی صبر و شکیبایی پیشه کردند تا بتوانند مایه افتخار و مباهات آزادگان باشند.

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین با اشاره به اینکه آزادگان یکی از اقشار ایثارگران هستند که مورد توجه و عنایت اقشار مختلف جامعه و مسئولان نظام قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: آزادگان به انقلاب اسلامی ایران وفادارند و قهرمانانه از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند و به دشمنان اجازه ندادند که روحیه مقاومتشان بشکند و آن‌ها را تسلیم کند.

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین با بیان اینکه مردم ایران در عرصه‌های مختلف در سال‌های متوالی نشان دادند به ارزش‌های انقلاب وفادارند، یادآور شد: حضور آنان در راهپیمایی روز جهانی قدس از بارزترین نمونه‌های این وفاداری خواهد بود و نشان‌دهنده پایبندی آنان به ارزش‌های انقلاب است.

مردم ایران قدرشناس مقاومت‌های آزادگان در اسارت هستند

وی با اشاره به اینکه روز 26 مرداد ماه سال 1369 نخستین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به میهن اسلامی بازگشتند، ابراز کرد: این روز از خاطرات استقبال پرشور و حماسی ملت از آزادگان است که همیشه در یاد آنان ماندگار خواهد بود.

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: در هنگام بازگشت نخستین آزادگان به ایران در اسارت‌های رژیم بعثی عراق بودم که تلویزیون عراق برنامه استقبال بی‌نظیر مردم ایران را از بازگشت این آزادگان نشان داد.

فصیحی‌رامندی ادامه داد: پس از پخش این برنامه از تلویزیون عراق روزی یکی از سربازان عراقی به من گفت شما نمی‌دانی که در هنگام بازگشت اسرای ایرانی به کشورتان اقشار مختلف جامعه و مسئولان چه استقبال با شکوهی از آنان می‌کنند در صورتی که در هنگام بازگشت اسرای عراقی از ایران به کشورشان به هیچ عنوان مورد استقبال مردم و مسئولان قرار نمی‌گیرند.

این مسئول اضافه کرد: سرباز رژیم بعثی عراق از من سؤال کرد شما چه کار کردید که مردم کشورتان اینگونه از شما استقبال می‌کنند که در جواب به سرباز عراقی گفتم مردم ایران قدرشناس ایستادگی‌ها و مقاومت‌های آزادگان در اسارت هستند و به خاطر رشادت‌هایشان از آنان استقبال چشم‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آزادگان به مدت‌های مختلف در اردوگاه‌های رژیم بعثی عراق اسیر بودند، اذعان کرد: سرلشگر خلبان شهید حسین لشگری با 18 سال اسارت در خاک دشمن با صبر در برابر مشکلات اسوه پایداری برای آزادگان ایرانی و آحاد جامعه است که باید آنان از صبر این آزاده درس بگیرند.

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: آزادگان پس از ورود به کشورشان در زمینه‌ گوناگون فعالیت و در عرصه‌های مختلف جامعه در کنار مردم برای آبادانی کشورشان خدمت کردند.

این مسئول ادامه داد: آزادگان از انقلاب سهمی نمی‌خواستند و امروز نیز هیچ ادعایی ندارند و خودشان را خدمتگزار این انقلاب می‌دانند که این بیانگر وفاداری آنان به آرمان‌های امام خمینی (ره) و اسلام است.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول