اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند:

آزادگان شمع پرنور هدایت جوانان هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند در آستانه سالروز بازگشت نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان شمع پرنور هدایت معنوی جوانان و خانواده‌های خویش هستند.

آزادگان شمع پرنور هدایت جوانان هستند

حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز، ضمن تبریک سالروز بازگشت نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی ایران اظهار کرد: هیچ گروه و حزبی همچون آزادگان دوران دفاع مقدس توانایی ایجاد چنین افتخاری برای دین و انقلاب کشور خویش را ندارند.

وی آزادگان انقلاب اسلامی را یکی از افتخارات نظام مقدس ایران دانست و افزود: آزادگان اسطوره‌های مقاوم و با تقوا همچون شهیدان راه حق را معرفی کردند.

امام جمعه شهر الوند در خصوص سید آزادگان، حجت‌الاسلام ابوترابی عنوان کرد: علی‌اکبر ابوترابی در رأس تمامی آزادگان در کسوت روحانیت و در نقش محوریت دینی، فعالیت‌های ارزشمندی را داشته که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و حضورشان در جمع دیگر اسرا نیز منشاء خیرات و برکات زیادی بود.

عادل‌پور تصریح کرد: آزادگان آن دوران از قشرهای مختلفی از جمله نیروهای مردمی، ارتشی و سپاهی، نیروهای روحانی و حتی نیروهای دانش‌آموز و دانشجو بودند که مقاومت و پایداری آنان در مقابل شدیدترین شکنجه‌های حزب بعث، نشان از پایبندی آنان به انقلاب و امام راحل (ره) است.

وی افزود: عزیزانی نیز در همان دوران اسارت امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند و چندین بار به دلیل عدم حجاب خبرنگاران حاضر در اردوگاه اسرا، حاضر به مصاحبه نشدند تا بدین روش آرمان‌های انقلاب و دین خود را معرفی کنند.

امام جمعه شهر الوند اظهار کرد: با بازگشت آنان به وطن، حضورشان در میان مردم به منزله شمعی پرنور برای هدایت معنوی مردم بوده که علی‌رغم شکنجه‌های فراوان و معلولیت‌های جسمی مختلف، روحیه‌ای معنوی برای جوانان و خانواده‌های خویش محسوب می‌شوند و برای جامعه امروز ما تداعی کننده اسرا و آزادگان کربلا هستند.

عادل‌پور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم ایران اسلامی در تمام صحنه‌ها پیروز و سرافراز باشد و همانند سال‌های پیش افتخارات عظیمی در عرصه‌های گوناگون کسب کند.

لازم به ذکر است خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان شهرستان البرز محل مشخصی برای حضور در کنار یکدیگر و ایجاد یکدلی و طرح‌ریزی برنامه‌های مختلف مربوط به سازمان بنیاد شهید و ایثارگران ندارند که به گفته امام جمعه شهر الوند قرار است در مجتمع ادارات شهر الوند مکان مناسبی برای این عزیزان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول