اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

خاطرات آزادگان قمی جمع‌آوری و ثبت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: برنامه‌هایی تدارک دیده شده‌اند تا همه رویدادهایی که برای هر یک از آزادگان رخ داده است، به صورتی بهتر در تاریخ انقلاب ثبت شده و از طریق رسانه‌‌ها به اطلاع همگان برسد.

خاطرات آزادگان قمی جمع‌آوری و ثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدکاظم پورامینی در مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز استان قم و همسران آنها که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار کرد: آزادگان مایه افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و فرزندان و همسران فداکار آنها نیز در این امر سهیم هستند.

وی افزود: آزادگان در دوره اسارت سختی‌ها و مصیبت‌های زیادی را از سر گذراندند که امروز برای ما قابل توصیف نیست هر چند گوشه‌هایی از آن دوران توسط برخی از اسرا به نگارش درآمده و صحنه‌های تلخ را به گونه‌ای که برای عموم مردم قابل درک باشد به رشته تحریر درآورده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه صبر و استقامت آزادگان در دوران اسارت در مقابل دردهای جسمی و روحی وارد بر آنها قابل وصف نیست گفت: خداوند به همین دلیل افتخار و سربلندی را به نظام اسلامی و ملت ایران عطا فرمود.

وی ادامه داد: آزادگان ایرانی در اوج عزت و افتخار برای خود و نظام اسلامی، اکنون نیز به خدمتگزاری مشغول هستند و امروز به برکت صبر و تحمل آنها و خانواده‌هایشان، شرایطی را داریم که موجب افتخار ماست.

پورامینی با تاکید بر حفظ و پاسداشت از این صبر و استقامت ابراز کرد: برای انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعد باید خاطرات را سینه به سینه نقل کرده و به دیگران برسانیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان داشت: برنامه‌هایی تدارک دیده شده‌ تا همه حوادث و رویدادهایی که برای هر یک از آزادگان رخ داده است، به صورتی بهتر در تاریخ انقلاب ثبت شده و از راه‌های مختلف یعنی رسانه‌های نوشتاری و تصویری به اطلاع همگان برسد.

وی افزود: امیدواریم در راستای خدمت به آزادگان و تقدیر از رشادت‌های آنها که تنها برای سرافرازی نظام اسلامی صورت گرفت از توفیق الهی برخوردار شویم و این درس‌ها را به مردم کشورهایی که بیداری اسلام در آنها در جریان است برسانیم.

پورامینی با بیان اینکه مردم ایران در طول 33 سال گذشته پشت سر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده‌اند گفت: این امر یک سند ارزنده برای کسانی است که می‌خواهند از زیر ظلم و ستم استکبارگران و طاغوت‌ها نجات یابند و اکنون نیز می‌بینیم که بیداری اسلامی برخی کشورها را در برگرفته و آنها به دنبال نجات خود هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطر نشان کرد: امیدواریم جراحت‌ها و صدماتی که رزمندگان ایرانی در راه دفاع از اسلام و کشور برداشتند موجب رضایت الهی شود.

وی ادامه داد: ثبات قدم و پیروی از راه و رسم ایثار و شهادت بزرگ‌ترین احسان و فداکاری است و در کنار آن، رعایت تقوای الهی نیز از جمله شروط خداوند برای رسیدن انسان به فوز عظیم الهی هستند.

پورامینی با اشاره به صبر و استقامت همسران آزادگان در دوران اسارت شوهرانشان بیان داشت: آنها در واقع نقش پدر را نیز برای فرزندان خود ایفا کردند و این دوران را به خوبی پشت سر گذاشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تاکید بر حضور آزادگان و خانواده‌های آنها در هیئت آزادگان قم تصریح کرد: این افراد باید برای حفظ آثار جنگ تحمیلی و پاسداری از آنها همکاری لازم را داشته باشند و نقش خود را در این زمینه تا پایان عمر ادامه دهند.

وی ضمن گرامیداشت شهدایی که در دوران اسارت به فیض عظیم شهادت رسیدند افزود: این افراد خون خود را اهدا کردند تا امروز در سایه افتخارآفرینی آنها ملت ایران در آسایش زندگی کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول