اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی

همسران آزادگان قمی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور خانواده‌های آزادگان و ایثارگران قم، از همسران تعدادی از آزادگان قمی تجلیل شد.

همسران آزادگان قمی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با همکاری هیئت آزادگان استان قم مراسم بزرگداشت آزادگان سرافراز قمی و تجلیل از خانواده‌های این افراد را شامگاه چهارشنبه در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار کرد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمع کثیری از آزادگان و خانواده‌های آنها برگزار شد، محمدکاظم پورامینی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه صبر و استقامت آزادگان در دوران اسارت در مقابل دردهای جسمی و روحی وارد بر آنها قابل وصف نیست گفت: خداوند به همین دلیل افتخار و سربلندی را به نظام اسلامی و ملت ایران عطا کرد.

وی افزود: آزادگان ایرانی در اوج عزت و افتخار برای خود و نظام اسلامی، اکنون نیز به خدمتگزاری مشغول هستند و امروز به برکت صبر و تحمل آنها و خانواده‌هایشان، شرایطی را داریم که موجب افتخار ماست.

در ادامه کرم‌رضا پیریایی، استاندار قم در سخنانی اظهار کرد: جامعه ما به مسائلی چون مرور خاطرات آزادگان نیاز داشته و باید این مسئله با قوت هر چه تمام‌تر پیگیری شود ضمن اینکه باید اقدامات گذشته را بررسی کرد و آنچه را در آینده به آن نیاز داریم مورد تاکید قرار دهیم زیرا امور فرهنگی در بحث توسعه پایدار اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه تلفیق خاطرات آزادگان در فضای سراسر نورانی قم موجب بهره‌برداری تمام مردم ایران می‌شود عنوان کرد: باید تعریف خاصی از جهان‌شهر داشته باشیم و شهروندان این جهان‌شهر نیز باید کارکرد لازم را برای جهان اسلام داشته باشند زیرا بزرگان، قم را یک جهان‌شهر توصیف می‌کنند.

پس از آن از چند تن از همسران آزادگانی که بیش از 88 ماه در اسارت به سر برده و پیش از اعزام به جبهه‌ها ازدواج کرده بودند به پاس سال‌ها صبر و استقامت و تربیت فرزندانی پاک تجلیل شد و بعد از آن نیز شرکت‌کنندگان و مهمانان ویژه این مراسم، مهمان سفره افطار اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بودند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول