اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

طرح سپاس در تجلیل از آزادگان سرفراز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: طرح سپاس همزمان با هفته تجلیل از اسرا و آزادگان در استان اردبیل برگزار می‌شود.

طرح سپاس در تجلیل از آزادگان سرفراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر ودود سیدشنوا عصر امروز در مراسم گرامیداشت آغازین روز هفته تکریم و تجلیل از آزادگان در اردبیل اظهار داشت: 26 مرداد رایحه خوش حضور آزادگان سرفراز دوران دفاع مقدس در میهن اسلامی بود که به رغم اتمام جنگ بعد از هشت سال آزادگان ما تا سال 69 در جبهه مقابله با دشمن قرار داشتند و توانستند با رشادت و پایداری خود دشمن را به سطوح درآورند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از ایام اسارت و زمان حمله نظامی صدام به کشور کویت و تصرف این کشور به عنوان نوزدهمین استان عراق تصریح کرد: زمانی که آمریکا تهدید کرد عراق از کویت خارج شده و به سرعت به مرزهای تعیین شده برگردد شورای فرماندهی مخفی اسرای ایران نشستی را برگزار کردند و قرار شد توماری برای سران دولت عراق نوشته شود تا برای مقابله با شیطان بزرگ آمریکا از سوی آزادگان ایران اعلام آمادگی شود.

سیدشنوا خاطرنشان کرد: ما حاضر بودیم با تبعیت از امر بزرگان لباس رزم پوشیده و در کنار ارتش عراق علیه آمریکا ستیز کنیم که در همین ایام و بعد از عقب‌نشینی صدام موضوع آزادی اسرای ایرانی مطرح شد که ما بعد از سال‌ها چشم انتظاری به میهن اسلامیمان برگشتیم.

این مسئول اضافه کرد: امروز بعد از گذشت 22 سال از زمان آزادی اسرا این قشر در کمال ساده‌زیستی و بی‌ادعایی حریم‌دار ارزش‌های اسلامی، انسانی است و سعی می‌کنند در سنگر خدمت‌رسانی و انجام وظایف مقاوم و صبور حاضر باشند.

وی به برگزاری برنامه‌های هفته گرامیداشت اسرا و آزادگان اشاره کرد و ادامه داد:‌ چهارشنبه این هفته به همت استاندار اردبیل در قالب طرح سپاس برنامه تجلیل از آزادگان و اسرا برگزار شده تا گوشه‌ای از زحمات و شایستگی‌های آنها پاس داشته شود.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: ما از امروز برنامه‌های این هفته را با سرکشی از اسرای بستری در بیمارستان ایثار اردبیل شروع کردیم و در تلاش هستیم در این هفته از اسرای شاغل در ادارات و همچنین خانواده‌های اسرای متوفی و شهید شده نیز تجلیل کرده و در کنار آنها بتوانیم قدردان زحمات این خانواده‌ها باشیم.

سید شنوا از صدا و سیما نیز خواست همزمان با سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی با تولید و پخش برنامه‌های متناسب به گونه‌ای حرکت کنند تا افراد جامعه در جریان ایثار و شهادت‌طلبی آزادگان، جانبازان و وارثان انقلاب قرار بگیرند.

وی همچنین در جلسه گرامیداشت برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: در تمام دنیا رسم است که پیشکسوتان و بزرگان عرصه جنگ و شهادت‌طلبی در قالب فیلم‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری پاس داشته شده که در این زمینه انتظار می‌رود در استان اردبیل نیز همایش بزرگ رزمندگان دفاع مقدس در یک مجموعه فراگیر انجام شود.

سید شنوا پیشنهاد کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در یک ابتکار مناسب از بیمارستان ایثار و سرکشی از یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی آغاز شود تا در این هفته بتوان با شور و نشاط برنامه‌های متنوعی را عملیاتی و اجرایی کرد.

وی در پایان از پیشرفت 70 درصدی موزه شهدا خبر داد و افزود: این موزه هفته دفاع مقدس امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول