اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی کردستان خبر داد

برداشت 600 تن کلزا در استان کردستان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان کردستان از برداشت 600 تن کلزا از سطح 800 هکتار از اراضی این استان خبر داد.

برداشت 600 تن کلزا در استان کردستان

ابراهیم مولودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: امسال 6 میلیارد و 600 میلیون ریال درآمد از محل تولید کلزا عاید کشاورزان کردستانی شده است.

این مسئول تصریح کرد: دو رقم بذر کلزا با نام طلایه و اکاپی در استان کردستان کشت شد تا گامی دیگر در تامین دانه‌های روغنی کشور برداشته شود.

وی بیان داشت: از میزان تولید 600 تن کلزا در استان کردستان، 535 تن به صورت توافقی و هر کیلو به قیمت هزار و 100 تومان از کشاورزان کردستانی خریداری شد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: گیاه کلزا علاوه بر استفاده در تولید روغن‌های نباتی، برای تناوب زراعی بسیار مناسب است.

مولودی آب را عامل محدودکننده کشت کلزا در کردستان دانست و افزود: در قسمت‌های شرقی استان که از لحاظ وجود منابع آبی کمبود ندارند، سیب‌زمینی از لحاظ درآمدزایی رقیبی برای کشت کلزا شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های سقز، قروه و دهگلان به سبب آب و هوای مناسب مرکز کشت کلزا در استان کردستان هستند.

این مسئول سطح زیرکشت کلزا در سال زراعی گذشته را  هزار و 100 هکتار ذکر کرد و بیان داشت: از این سطح در سال گذشته 1800 تن کلزا تولید شد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان عنوان کرد: در سال گذشته چون خرید کلزا از کشاورزان به راحتی انجام نشد موجب تبعات منفی و کاهش سطح زیرکشت این محصول در سال‌جاری شد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول