اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست فارس:

سد تنگ سرخ استفاده کشاورزی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست فارس گفت: احداث سد تنگ سرخ همان‌گونه که مشاور طرح عنوان کرده‌ است برای بهره‌برداری کشاورزی و شرب نیست.

سد تنگ سرخ استفاده کشاورزی ندارد

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی امروز در حاشیه شورای اداری استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مطالعات احداث سد تنگ سرخ در حال انجام است و اینکه احداث آن چه اثری بر روی اکوسیستم پایین‌دست دارد به دقت مد نظر قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در صورت تایید مطالعات و قطعیت احداث، آب خروجی سد باید به رودخانه خشک و دریاچه مهارلو اختصاص یابد.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در بخش‌هایی از تالاب مهارلو هنوز آب وجود دارد و این آب‌ها از آب‌های سطحی و یا چشمه‌های منطقه به آن می‌ریزد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پرندگان پیش از این در تالاب بختگان جوجه‌آوری می‌کردند و در حال حاضر این تالاب خشک شده است، برای نخستین بار فلامینگوها پس از سال‌ها در دریاچه مهارلو جوجه‌گذاری کردند.

مدیر ارشد زیست محیطی فارس خاطرنشان کرد: برای احیای گونه‌هایی که در این استان وجود داشته و پیش از این جوجه‌آوری می‌کرده‌اند آب داشتن بخش‌هایی از مهارلو فرصت غنیمتی است.

وی در ادامه ابراز داشت: در مناطق بالادست مهار‌لو سدی وجود ندارد که حق‌آبه‌ای برای دریاچه تامین شود اما کارکنان محیط زیست چهار ماه این دریاچه را رصد کردند و کار میدانی گسترده‌ای بر روی آن انجام شد.

ابراهیمی ابراز داشت: با مدیریت منابع آبی و اندکی افزایش در نزولات جوی، با توجه به اینکه امسال پرندگان به این دریاچه مهاجرت کرده‌ و لانه ساخته‌اند می‌توان امیدوار بود که این دریاچه و تالاب به زیستگاه خوبی برای فلامینگوها بدل شود.

وی در مورد سرخ شدن رنگ دریاچه در ماه‌های اخیر نیز اظهار داشت: سرخ شدن به دلیل شکوفایی جلبکی بود چرا که زمانی کمبود آب ‌باشد غلظت مواد آلی در آب بسیار شده و باعث خفگی آبزیان می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: در مهارلو آبزیان چندانی زیست نمی‌کنند و این ازدیاد جلبکی مشکل زیست‌محیطی ویژه‌ای محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول