اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت صورت گرفت

بهره‌برداری از 3 طرح کشاورزی در مهربان

خبرگزاری فارس: سه طرح جهاد کشاورزی در مجموع با ۱۰ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال هزینه در شهر «دوزدوزان» و روستای «خاکی» از توابع بخش مهربان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 3 طرح کشاورزی در مهربان

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، این طرح‌ها شامل دو پروژه اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار به همراه احداث استخر تنظیم آب کشاورزی در شهر دوزدوزان و روستای خاکی و طرح پرواربندی گوساله اصیل با ظرفیت 200 راس گوساله در روستای خاکی از توابع بخش مهربان هستند که در مجموع 10 میلیارد و 828 میلیون ریال برای اجرای آنها هزینه شده است. 

بهره‌برداری از پروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار در روستای خاکی 

همزمان با هفته دولت بعد از ظهر امروز در مراسمی با حضور  مسئولان محلی پروژه اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار به همراه احداث استخر تنظیم آب کشاورزی با 2 میلیارد ریال هزینه در روستای خاکی از توابع بخش مهربان به بهره‌برداری رسید.

ابراهیم فرقانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب در این مراسم گفت: 400 میلیون ریال برای احداث استخر تنظیم آب کشاورزی و 800 میلیون ریال به منظور اجرای سیستم آبیاری بارانی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: کمک بلاعوض دولتی در این طرح 560 میلیون ریال و آورده شخصی زارع یک میلیارد و 240 میلیون ریال بوده است ضمن آنکه هزینه خط انتقال آب و انتقال برق به ایستگاه پمپاژ توسط خود زارع انجام گرفته است.

بهره‌برداری از طرح پرواربندی گوساله اصیل با ظرفیت 200 راس گوساله 

فرقانی تاکید کرد: طرح پرواربندی گوساله اصیل با ظرفیت 200 راس گوساله با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد و 690 میلیون ریال با اشتغالزایی 10 نفر در روستای خاکی از توابع بخش مهربان به بهره‌برداری رسید. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب گفت: عملیات اجرایی با پیگیری مجری طرح در سال 88 آغاز شده و تامین تسهیلات بانکی با معرفی جهاد کشاورزی و با همکاری موثر بانک کشاورزی شعبه مهربان از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده نیز آغاز شد.

وی تصریح کرد: با نظارت مستمر امور دام در جریان احداث تاسیسات نهایتاً در اواخر سال 90 به اتمام رسیده و برابر مقررات جاری نظام دامپروری کشور پروانه بهره‌برداری و پروانه بهداشتی توسط سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی صادر شده است.

فرقانی، کل مساحت اجرای طرح را یک هکتار و مساحت مسقف شامل سالن پرورش دام، انبار علوفه، کنسانتره، ساختمان کارگری و دفتر کار را 2 هزار مترمربع عنوان کرد.

وی افزود: مساحت غیرمسقف شامل بهاربند و سیلوی علوفه یک‌هزار و 260 مترمربع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب، مجموع تسهیلات اعطایی توسط بانک کشاورزی شعبه مهربان به عنوان بانک عامل را 4 میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از این رقم یک میلیارد و 900 میلیون ریال برای احداث تاسیسات و مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای خرید دام است.

فرقانی، میزان سرمایه‌گذاری توسط مجری طرح به عنوان مشارکت را مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تولید سالانه 150 تن گوشت قرمز در این طرح پیش‌بینی شده است، ضمن آنکه برای 10 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

*بهره‌برداری از پروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار در شهر دوزدوزان 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب افزود: پروژه اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار به همراه احداث استخر تنظیم آب کشاورزی با 2 میلیارد 928 میلیون ریال هزینه در شهر دوزدوزان از توابع بخش مهربان به بهره‌برداری رسید.

به گفته فرقانی، این طرح در مساحت 58 هکتار شامل 15 هکتار سیب‌زمینی، 20 هکتار گندم و 10 هکتار جو، 13 هکتار علوفه است که 20 هکتار دیگر به عنوان طرح توسعه در دستور کار و مرحله طراحی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب، هزینه اجرای این طرح را 2 میلیارد 928 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: 450 میلیون ریال برای احداث استخر تنظیم آب کشاورزی و 2 میلیارد و  478 میلیون ریال نیز برای اجرای سیستم آبیاری بارانی هزینه شده است.

فرقانی، کمک بلاعوض دولتی در این طرح را یک میلیارد و  715 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: آورده شخصی زارع یک میلیارد و 213 میلیون ریال است. 

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول