اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان:

خبرنگاران گیلان رتبه‌بندی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه خبرنگاران این استان رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: ویزیتورهای مطبوعات جزو خبرنگار نیستند و باید کارت بازاریاب رسانه دریافت کنند.

خبرنگاران گیلان رتبه‌بندی می‌شوند

ابراهیم بهمنی‌جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه ساماندهی وضعیت فعالیتی اصحاب رسانه گیلان ضروری است، اظهار کرد: خبرنگاران گیلانی عضو خانه مطبوعات این استان طبق نوع و نحوه فعالیت رتبه‌بندی می‌شوند.

وی خبرنگار را دارای تعریف خاصی دانست و افزود: عده‌ای در مطبوعات گیلان و در حوزه جذب آگهی و رپرتاژ فعالیت می‌کنند که باید از لیست خبرنگاران استان جدا شده و در رسته‌ای مستقل کارت بازاریاب رسانه دریافت کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به اینکه یک نشریه دارای نیروهای صفحه‌آرا، ویزیتور تبلیغاتی، سردبیر، خبرنگار، گرافیست، خدمات و ... است، گفت: تمام شاغلان مطبوعات و خبرگزاری‌ها قابل احترام هستند اما نمی‌توان همه شاغلان یک نشریه را خبرنگار دانست.

وی تصریح کرد: شناسایی خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌های گیلان به صورت جدی در کمیته‌ ویژه خانه مطبوعات استان پیگیری می‌شود.

بهمنی‌جلالی با تاکید بر اینکه خانه مطبوعات متعلق به اصحاب رسانه است، گفت: در کارت‌های جدید عضویت  این خانه رسته فعالیتی با عناوین خبرنگار، مدیر مسئول، صفحه آرا و ... درج می‌شود.

* دفاتر سرپرستی مطبوعات کشوری از ارشاد گیلان پروانه فعالیت دریافت کنند

وی با اشاره به اینکه سرپرستی نشریات کشوری طبق قانون باید دارای دفتر ثابت در استان باشند، ابراز کرد: دفاتر سرپرستی مطبوعات کشوری باید توسط سرپرست نشریه در استان راه‌اندازی شود و از اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پروانه فعالیت دفتر سرپرستی نشریه دریافت کنند.

مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان با تاکید بر ضرورت ساماندهی دفاتر مطبوعاتی این استان افزود: به همراه داشتن یک کیف و مهر نشریه نشانه سرپرستی مطبوعات کشوری نیست و سرپرست نشریه باید کارکنان و خبرنگاران و مکان فعالیت را در نامه‌ای رسمی به اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان اعلام کند.

وی اضافه کرد: برخی نشریات سراسری در گیلان دارای دفاتر فعال و قانونمندی بوده و در عرصه اطلاع‌رسانی فعال هستند.

بهمنی‌جلالی به فعالیت‌های حمایتی از رسانه‌های پویا و فعال گیلان اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت‌های خوبی انجام شده اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند همراهی و همکاری بیشتر مسئولان گیلان هستیم.

* مسئولان توجه بیشتری به خبرنگاران داشته باشند

وی با اشاره به جنگ ناجوانمردانه نرم غرب علیه کشورمان اذعان کرد: تبدیل ارزش به ضد ارزش تلاش رسانه‌ای غرب است.

این مسئول، کار خبرنگاری را جزو مشاغل سخت و حساس نامید و خواستار توجه بیشتر مسئولان و مدیران استان و کشور نسبت به امور و مشکلات این قشر قدرشناس و کم‌توقع جامعه شد.

وی به نقش موثر خانه مطبوعات در ساماندهی و انسجام هر چه بیشتر فعالیت‌های مطبوعاتی و خبرنگاران اشاره کرد و متذکر شد: پیگیری امورات محوله و مرتبط، نگاه تخصصی و عملیات به حوزه مطبوعات، آموزش خبرنگاران، عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی و همگامی با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مسیری است که به اعتلا و بالندگی خانه مطبوعات کمک می‌کند.

به گفته بهمنی‌جلالی، رسانه‌ها می‌توانند در پیشرفت برنامه‌های توسعه پایدار و همه جانبه کشور نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه کارکرد رسانه‌ها در عصر ارتباطات در تمام عرصه‌ها انکارناپذیر است، یادآور شد: توسعه اقتصادی و فرهنگی به آموزش و آگاه‌سازی و آماده کردن افکار عمومی برای بهره‌برداری از امکانات مادی و معنوی نیاز دارد و نقش مطبوعات به عنوان یکی از پارامترهای مهم توسعه فرهنگی آشکار است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول