اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ریگان خبر داد

تجهیز 2600 هکتار از اراضی ریگان به آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: در زمینه آبیاری تحت فشار یک‌هزار و 600 هکتار از اراضی ریگان به این سیستم‌ها مجهز شده‌ و به زودی یک‌هزار هکتار دیگر نیز مجهز می‌شوند.

تجهیز 2600 هکتار از اراضی ریگان به آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، موسی جلالی پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه کشاورزی شهرستان ریگان اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات و تحولات خوبی در شهرستان ریگان در زمینه کشاورزی صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در شهرستان بحث بافت شنی آن است به همین منظور مقدار زیادی آب از موتور پمپ‌ها هدر می‌رفت و این امر نگرانی کشاورزان را در پی داشت.

جلالی عنوان کرد: در این راستا 400 کیلومتر لوله‌گذاری برای موتور پمپ‌های شهرستان اجرا شده که تاکنون 100 درصد لوله‌گذاری موتور‌پمپ‌ها تا مزارع انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مقدار لوله‌گذاری با اعتبار 10 میلیارد تومان در شهرستان اجرا شده که با اجرای آن از پرت آب جلوگیری شده است. 

جلالی ابراز داشت: در زمینه آبیاری تحت فشار یک هزار و 600 هکتار از اراضی به این سیستم‌ها مجهز شده‌اند و به زودی یک‌هزار هکتار دیگر نیز مجهز می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: شهرستان ریگان از لحاظ اجرای سیستم‌های نوین آبیاری‌ اجرای طرح‌های الگویی به عنوان نخستین شهرستان شرق استان در این زمین‌ها معرفی شده است.

جلالی افزود: در زمینه پرورش ماهی سال گذشته در این شهرستان ماهی پنج کیلوگرمی برداشت شد به همین منظور برای ترویج ‌سال جاری استخر پرورش ماهی حد واسط راه‌اندازی شد که با اجرای این پروژه بچه ماهی گرمابی استان تأمین می‌شود.

وی افزود: در بحث گلخانه 20 هزار متر‌ مربع مجوز داده شده که از این مقدار یک واحد 6 هزار متر ‌مربعی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

جلالی در رابطه با طرح‌های توسعه کشاورزی شهرستان گفت: بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه به شهرستان اختصاص یافته که در زمینه‌های مختلف مرغداری تولید نهال ‌دامپروری پرورش شتر و احداث باغ و درجه‌بندی خرما مصوب شده است.

وی افزود: این تسهیلات با سود هفت درصد و هفت ساله هستند که این شرایط بسیار ایده‌آل است.

جلالی ابراز داشت: 350 هکتار از اراضی که طرح‌های اشتغال‌زایی را در شهرستان اجرا کرده بودند، استرداد و تحویل بیت‌المال شدند.

معاون فرماندار ریگان در این نشست گفت: اگر این طرح‌ها توسط جهاد کشاورزی در شهرستان اجرا نمی‌شدند، بسیاری از روستاهای شهرستان متروکه و خالی از سکنه می‌شدند.

منصور حسین‌پور افزود: سال جاری قیمت خرما کیلویی 3 هزار تومان در شهرستان ریگان اعلام شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول