اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان اعلام کرد

تجهیز 43 هزار هکتار مزرعه در کرمان به آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت:در 43 هزار و 500 هکتار مزرعه در شمال استان کرمان سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

تجهیز 43 هزار هکتار مزرعه در کرمان به آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس ملایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: به فرمان امام راحل در سال 58 جهاد سازندگی برای کمک‌رسانی به مردم محروم و فقیر کشور تشکیل شد.

وی افزود: هر سال از تاریخ 21 تا 27 خرداد ماه هفته جهاد کشاورزی نامیده شده که در این هفته از تولیدکنندگان برتر کشور‌ و استان تقدیر به عمل می‌آید.

ملایی گفت: سال جاری در شمال استان کرمان 38 نفر کشاورز برتر داشتیم که ‌دو نفر رتبه کشوری در زمینه سطح زیر کشت گندم در منطقه ارزوئیه و تولید پسته به دست آوردند.

وی ابراز داشت:‌ 85 میلیارد ریال پروِژه‌های مختلف در این هفته در سطح استان کرمان افتتاح شده که یک هزار و 250 هکتار آبیاری قطره‌ای انجام شده است.

ملایی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر یکی از راه حل‌های‌ بخش کشاورزی آبیاری قطره‌ای است که در حال حاضر در استان کرمان 43 هزار و 500 هکتار در شمال استان کرمان آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری 10 هزار هکتار زمین برای آبیاری قطره در نظر گرفته شده که در سه ماه نخست سال جاری از این میان 2 هزار و 500 هکتار آبیاری قطره‌ای در آن صورت گرفته است.

ملایی تصریح کرد: برای آبیاری قطره‌ای در هیئت دولت تصویب شده برای هر هکتار زمین کشاورزی 3 میلیون و 500 هزار تومان بلاعوض به کشاورزان داده می‌شود. 

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری وزارت جهاد کشاورزی ستاد توسعه بخش کشاورزی را تشکیل داد و هیئت دولت تمام اختیارات و آیین‌نامه‌های اجرایی را به این ستاد داده است.

رئیس سازمان کشاورزی شمال استان کرمان بیان داشت: برای شش ماه اول سال جاری 220 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد هفت درصد برای فعالیت در حوزه‌های دام، طیور، صنایع جانبی کشاورزی، توسعه و احداث باغات، حذف و جایگزینی باغات، شیلات و ... تصویب شده است.

ملایی افزود: از 220 میلیارد تومان با کار مزد هفت درصد، 50 میلیارد تومان تسهیلات در ستاد توسعه بخش کشاورزی‌ شمال استان تصویب‌ و به بانک عامل معرفی شده‌اند.

وی گفت: کرم خرات و خشکیدگی درختان خرما حاصل خشکسالی چند سال اخیر استان کرمان است.

ملایی بیان کرد:‌سرمازدگی‌ اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری به 18 هزار هکتار باغات گردو بین 30 تا 80 درصد جسارت وارد شده که برآورد خسارت وارده 600 هزار میلیارد ریال است و 3 هزار و 500 هکتار از این باغات بیمه بوده‌اند که خسارت آنها توسط بیمه پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان اظهار داشت: در شمال استان کرمان 430 هزار هکتار زمین آبیاری تحت فشار اجرا می‌شود که 9 درصد زمین‌های شمال استان کرمان را شامل می‌شود.

ملایی عنوان کرد: راندمان آبیاری در سطح شمال استان کرمان حدود 43 درصد است.

وی بیان داشت: در شمال استان کرمان 293 هکتار مزرعه زعفران وجود دارد که از این میان 200 هکتار آن در شهرستان زرند کشت می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول