اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا آخر برنامه پنجم در کشور

3.5 میلیون هکتار به اراضی با آبیاری تحت فشار افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تا آخر برنامه پنجم توسعه کشور 3.5 میلیون هکتار به اراضی آبیاری تحت فشار کشور افزوده می‌شود.

3.5 میلیون هکتار به اراضی با آبیاری تحت فشار افزوده می‌شود

عادل عبد ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد فعالیت‌های انجام شده در حوزه زیر‌ساختی اظهار داشت:‌ احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی در برنامه سوم 68 هزار هکتار، در چهار سال دولت نهم 85 هزار هکتار و در دو سال دولت دهم نیز این رقم به 186 هزار هکتار افزایش یافته است.

وی در مورد اجرای آبیاری تحت فشار یادآور شد: در برنامه پنج ساله سوم 215 هزار هکتار، در دولت نهم 290 هزار هکتار و در 2.5 سال دولت دهم نیز 361 هزار هکتار افزایش آبیاری تحت فشار را شاهد بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی در کشور زیر پوشش آبیاری تحت فشار است که احداث 150 هزار هکتار نیز در دستور کار قرار دارد.

عبد ایمانی در مورد ایجاد ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در کشور بیان داشت:‌ تا آخر برنامه سوم این رقم 3.5 میلیون تن بود که در چهار سال دولت نهم به 5 میلیون تن رسیده که در دولت دهم نیز این رقم به 8.5 میلیون تن بالغ شده است.

این مسئول از افزایش 160 درصدی اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی به رغم افزایش 38 درصدی اعتبارات کشور در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این نشان‌دهنده اهتمام دولت به بخش زیر‌بنایی کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود اعتبارات عمرانی استان اردبیل را نیز در سال گذشته 44 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال این رقم به 66 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده که یک رقم افزایشی 50 درصدی را در اعتبارات عمرانی شاهد هستیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول