اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کیار:

زمین‌های کیار به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کیار گفت: در سال جاری بخشی از زمین‌های این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند.

زمین‌های کیار به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند

رستم ولی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به افزایش برداشت غوره از باغات این شهرستان در سال جاری اظهار داشت: در سال زراعی جاری به دلیل کم‌آبی موجود در سطح این استان باغداران ما ترجیح داده‌اند که محصول خود را زودتر از فصل برداشت از درختان خود به صورت غوره برداشت و وارد بازار کنند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی این شهرستان برای رفع مشکل کم‌آبی در شهرستان کیار برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده‌ است، افزود: مجهز کردن زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار، انتقال آب به مناطق کم آب این شهرستان، پمپاژ آب از رودخانه‌ها به زمین‌های اطراف و همچنین افزایش آگاهی مردم از کاشت گیاهان مقاوم به کم آبی از جمله برنامه‎‌های در دستور کار جهاد کشاورزی برای رفع مشکل کم‌آبی در شهرستان کیار است.

مدیر جهاد کشاورزی کیار با اشاره به گران بودن قیمت علوفه دام در این شهرستان اضافه کرد: متاسفانه به خاطر این موضوع برخی از مراکز دامپروری در این شهرستان ظرفیت دام خود را کاهش داده‌اند.

ولی‌پور از خسارت پنج درصدی زمین‌های کشاورزی شهرستان کیار توسط سن خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری سن از آفت‌های رایج در تمام نقاط استان چهارمحال و بختیاری بوده و شهرستان کیار هم از این قاعده مستثنی نیست اما به دلیل اقدام به موقع مسئولان ذی‌ربط جهاد کشاورزی این شهرستان، سن نتوانست خسارت زیادی به مزارع کشاورزان این شهرستان بزند.

وی افزود: برای از بین بردن این آفات در شهرستان کیار از شرکت‌هایی که جهاد کشاورزی این استان به صورت یارانه‌ای به آن‌ها کمک می‌کند کمک خواسته‌ایم تا در این زمینه هیچ ضرری متوجه کشاورزان نشود.

ولی‌پور اظهار داشت: در سال جاری بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای مجهز کردن زمین‌های کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تامین می‌شود که با این کار مقداری از مشکل آبی کشاورزان این شهرستان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول