اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کشت و صنعت مغان خبر داد

مدیریت 5750 هکتار از اراضی با آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: هم اکنون 5 هزار و 750 هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان زیرپوشش سیستم آبیاری تحت فشار است.

مدیریت 5750 هکتار از اراضی با آبیاری تحت فشار

صمد مغانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این مقدار از اراضی شامل سیستم سنتر‌پیوت، کلاسیک و قطره‌ای می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای 350 هکتار از اراضی نیز در آینده نزدیک سیستم آبیاری تحت فشار اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان فعالیت واحدهای مهندسی زراعی، کارگاه تولید مصالح، انبارها، بانک ماشین و تعمیرگاه ماشین‌های دیزلی در این شرکت را یادآور شد و به خبرنگار فارس گفت:‌ اجرای پروژه‌های آب و خاک شامل نقشه‌برداری،‌ اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، تسطیح، زهکشی، تجهیز، نوسازی و مرمت کانال‌ها جزو فعالیت‌هایی است که در واحد امور فنی و مهندسی و پشتیبانی شرکت کشت و صنعت مغان اجرایی می‌شود.

مغانی با اشاره به اینکه تامین آب شرب شهرک و ناحیه صنعتی و نگهداری و تعمیرات ساختمان‌ها و تاسیسات صورت گرفته است، بیان داشت: طراحی و اجرای پروژه‌ پایلوت تحت فشار تمام اتوماتیک برای اولین بار در این شرکت صورت گرفته و در کنگره بین‌المللی آبیاری زهکشی سال 90 ارائه شده است.

این مسئول مطالعه و طراحی سیستم آبیاری تحت فشار برای 2 هزار هکتار از اراضی زراعی را اقدام شاخص دیگر امور فنی و مهندسی کشت و صنعت بیان کرد و افزود: احداث زهکشی زیر‌زمینی 210 هکتار، تسطیح اراضی 220 هکتار، ‌نقشه‌‌برداری 4 هزار و 300 هکتار و کانالت‌گذاری نیز به طول یک هزار و 800 متر توسط مهندسان امور فنی اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از ناوگان حمل و نقل را مهمترین تصمیم و اولویت کاری کشت و صنعت در سال جاری خواند.

مغانی همچنین در پایان سخنان خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در امور فنی و مهندسی کشت و صنعت را یادآور شد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در تهیه و تحویل انواع مصالح شنی،‌ قطعات پیش ساخته اعم از دال بتونی و بلوک سیمانی از جمله این ظرفیت‌هاست.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول