اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از صندوق‏های حمایتی کشاورزی صورت می‌گیرد

تجهیز 200 هزار هکتار از اراضی زراعی کشور به سامانه‏ آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از تجهیز 200 هزار هکتار از اراضی زراعی کشور به سامانه‏های آبیاری تحت فشار خبر داد.

تجهیز 200 هزار هکتار از اراضی زراعی کشور به سامانه‏ آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ﻋﻮض علی‏زادهﻣﻘﺪم صبح امروز در جمع بهره‏برداران حوزه‏های مختلف کشاورزی شهرستان دماوند اظهار داشت: این میزان از اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای به همت مسئولان و بهره‏برداران سطوح مختلف کشاورزی محقق شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته برای نخستین بار ردیف بودجه‏ای یک هزار میلیارد ریالی برای مجموعه ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از سوی هیئت وزیران تصویب شد.

علی‏زادهﻣﻘﺪم اضافه کرد: علاوه بر این، در چارچوب بودجه سال 90 اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال از محل اجرای سیاست‏های قانون اصل 44 قانونی اساسی و فروش شرکت‏های دولتی به این نهاد پرداخته می‏شود.

به گفته قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی، برای نخستین بار در قالب قانون پنجم توسعه، ﺻﻨﺪوق‏های ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی عامل اعتبارات صندوق توسعه ملی شدند.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب عاملیت اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه‏های مختلف اقتصادی، بانک‏های دولتی و در حوزه بخش کشاورزی، ﺻﻨﺪوق‏های ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی قلمداد می‏شوند.

علی‏زادهﻣﻘﺪم اضافه کرد: بر اساس این ظرفیت قانونی قابل ملاحظه، سال گذشته اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال به این نهاد اختصاص یافت.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: در 15 سال گذشته دستگاه اجرایی وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح‏های عمرانی و تملکی را به طور مستقل انجام نمی‏دهد.

وی ادامه داد: از این رو اعتبارات در این زمینه به صورت یارانه‏ها، تسهیلات تکلیفی و وجوه اداره ‏شده در اختیار بخش‏های خصوصی قرار می‏گیرند.

علی‏زادهﻣﻘﺪم گفت: اما در این میان تشکیل ﺻﻨﺪوق‏های ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی رویکرد جدیدی را پیش روی دولت قرار داده است.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: در این رویکرد جدید منابع مالی دولتی و مردمی با یکدیگر تلفیق می‏شوند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول