اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

تجهیز 22 هزار هکتار اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 22 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شدند.

تجهیز 22 هزار هکتار اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نوذر منفرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این میزان، 50 درصد آن در دولت‌های نهم و دهم تجهیز شده است.

وی افزود: همچنین در 2 سال اخیر 43 هزار مترمکعب استخر کشاورزی با یارانه دولت برای کشاورزی احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: دولت نهم و دهم توجه به بخش کشاورزی را از برنامه‌های مهم خود قرار داده و همین امر موجب شده تا در این بخش شاهد توفیقات زیادی در سطح کشور باشیم.

وی گفت: در سال زراعی جاری 81 میلیارد و 350 میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی در بخش کشاورزی این استان هزینه شد.

منفرد افزود: با این میزان اعتبار 23 طرح در بخش‌های مختلف آب و خاک، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها، تاسیسات زیربنایی، اسکان عشایر، پرورش آبزیان، آبخیزداری و آبخوان‌داری، جنگل‌کاری، تثبیت شن و مدیریت مناطق بیابانی، کنترل سیل و رسوب اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش بخش کشاورزی در افزایش تولید ملی امیدواریم در سال تولید ملی با همت و همدلی مسئولان در حمایت از این بخش تاثیرگذار زمینه رونق این بخش در استان بوشهر فراهم شود.

منفرد ادامه داد: دولت با تصویب طرح توسعه بخش کشاورزی در سال جاری و اختصاص یک‌هزار و 70 میلیارد ریال برای این طرح در استان بوشهر تسهیلات خوبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم کرده است.

این مقام مسئول افزود: استان بوشهر دارای فعال‌ترین شرکت‌های بوجاری در بین شرکت‌های تولیدکننده بذر در کشور است که به‌صورت صددرصد بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

 

وی افزود: در واگذاری اراضی کشاورزی اولویت با اعضای حقیقی و حقوقی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

منفرد افزود: همچنین روستائیان بی‌کار فاقد زمین و کم زمین و افراد با تجربه و یا دارای مدرک تحصیلی مرتبط نیز در اولویت واگذاری اراضی کشاورزی هستند.

منفرد بیان کرد: کشاورزی به عنوان پشتوانه نظام می‌تواند هم در عرصه اقتصاد و هم در عرصه اشتغال اثرگذار باشد و این کارگروه با این رویکرد در دولت ایجاد شد.‎

وی اضافه کرد: در گام اول 500 هزار اشتغال از طریق این طرح باید ایجاد شود و به همین دلیل ستاد اجرایی این کارگروه در استان‌ها و شهرستان‌ها تعریف شده است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول