اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

گلستان ظرفیت 50 هزار هکتار آبیاری تحت‎ فشار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: گلستان ظرفیت 50 هزار هکتار آبیاری تحت‎ فشار دارد که سال گذشته خواستار اعتبار 22 میلیارد و 500 میلیون تومان در این زمینه شدیم.

گلستان ظرفیت 50 هزار هکتار آبیاری تحت‎ فشار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدنصیر سیدمحمدی در جمع مدیران استان اظهار داشت: ظرفیت‎های آبیاری تحت ‎فشار استان برای مدت پنج سال برنامه‎ریزی شد که بر این اساس در سال 1390 مساحت 5 هزار هکتار و در سال ‎جاری نیز 7 هزار و 500 هکتار پیش‎بینی شده است.

وی اضافه کرد: در سال 1391 بنا داریم تا 10 هزار هکتار، سال 1393 نیز 12 هزار و 500 هکتار و در سال پنجم 15 هکتار از اراضی استان، آبیاری تحت فشار صورت پذیرد که در این زمینه 85 درصد سهم دولت و 15 درصد سهم کشاورزان خواهد بود.

وی یادآور شد: سهم دولت از طریق صندوق توسعه و حمایت از بخش کشاورزی همچنین بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به برنامه‎ریزی این سازمان در راستای آبیاری تحت‎ فشار اشاره کرد و افزود: تشکیل ستاد پشتیبانی و فنی، تشکیل کارگروه‎های تخصصی، شناسایی مناطق مستعد، تشکیل پرونده متقاضیان، انتخاب مشاور و مجری ذیصلاح از طریق مدیریت جهاد کشاورزی از برنامه‎های جهاد کشاورزی است که مشکل اشتغال و خلأهای استان برطرف خواهد شد.

سیدمحمدی یادآور شد: در گذشته مسائل مربوط به آبیاری تحت‎ فشار، متمرکز در استان‎ها بوده که اکنون این اختیار به شهرستان‎ها واگذار شده است.

وی اعتبار آبیاری تحت‎ فشار در سال‎ جاری را برابر 375 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: این اعتبار برای مساحت 7 هزار و 500 هکتار مصوب شده که برنامه‎ریزی عملیاتی و اجرایی در سطح 10 هزار هکتار انجام گرفته است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول