اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

یک میلیون و 700 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر در امور ساختمان و مسکن راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال یک میلیون و 700 هزار واحد مسکن شهری و روستایی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

یک میلیون و 700 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابوالفضل صومعه‌لو صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان اردبیل که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر 4 میلیون و 136 هزار واحد مسکن شهری و روستایی در سطح کشور در حال احداث بود که بخشی از آنها تاکنون به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز قرار است تا پایان دولت دهم تکمیل شده و به مرحله افتتاح برسد.

وی بیان داشت: در دو سال اخیر نزدیک به یک میلیون و 250 هزار واحد مسکن در شهرهای بالای 25 هزار نفر احداث شده و یا در حال تکمیل شدن است که سازمان ملی زمین و مسکن عهده‌دار اجرا و تکمیل آنها بوده است.

مدیرعامل امور ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: 380 هزار واحد شهری نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر به همت بنیاد مسکن احداث شده و 200 هزار واحد در بافت‌های فرسوده و 42 هزار واحد نیز در شهرهای جدید مسکن تولید و در اختیار مردم قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس آخرین آمار سامانه ثبت شده در مسکن مهر یک میلیون و 750 هزار واحد مسکن شهری از مرحله اسکلت گذشته است و حدود یک میلیون و 370 هزار واحد در مرحله سفت کاری و 900 هزار واحد نیز در مرحله نازک‌کاری است.

سرمایه‌گذاری 32 هزار میلیارد تومانی در تولید مسکن کشور

صومعه‌لو در ادامه اظهار داشت: در سه سال اخیر بیش از 32 هزار میلیارد تومان در مسکن شهری، روستایی و همچنین بافت فرسوده به همت بانک عامل در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری شده که یک رقم مطلوب و مورد توجه است.

وی در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر استان اردبیل نیز گفت: شاخص مسکن شهری در اردبیل با جمعیت 770 هزار نفر ساکن در نقاط شهری و تعداد 198 هزار خانوار در حدود 1.9 درصد است که با توجه به این تراکم هر 109 خانوار اردبیلی دارای 100 خانه هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن در شش سال گذشته نیز ابراز داشت: در این مدت 83 هزار واحد اعم از شهری و روستایی در استان اردبیل تولید شده که بیشترین تولید مسکن در سال 89 با تولید 18 هزار واحد اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل امور ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی در پایان اظهار داشت: در فاصله زمانی یاد شده در مجموع با یک برآورد دقیق مشخص شده است سالانه 12 هزار واحد مسکن شهری در استان اردبیل تولید شده که رقم قابل قبولی است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول