اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد استهلال مناطق قومی گلستان:

احتمال رؤیت هلال ماه شوال در عصر شنبه ضعیف است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان گفت: بر اساس محاسبات دقیق فنی احتمال رؤیت هلال ماه شوال در عصر شنبه بسیار ضعیف است.

احتمال رؤیت هلال ماه شوال در عصر شنبه ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان‌های گلستان و گیلان، حجت‌الاسلام ابوالفضل عامری در جلسه ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان اظهار داشت: رؤیت هلال ماه و تعیین آغاز و پایان ماه‌های قمری از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: اعلام آغاز و پایان ماه‌های قمری امری ضروری محسوب می‌شود و بسیاری از اعمال مذهبی نظیر تعیین روز انجام مناسک حج و عید بر اساس آن تعیین می‌شود.

رئیس ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان افزود: اختلاف نظر در مسائل فقهی در بین مذاهب مختلف اسلامی یک امر طبیعی است، اما این اختلاف نمی‌تواند موجب اختلاف در رؤیت هلال‌ ماه و اعلام روز عید باشد.

عامری افزود: ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیش از 170 گروه تخصصی از عصر جمعه در مناطق مختلف کشور مستقر می‌شوند و تنها منبع موثق اعلام عید، دفتر معظم‌له است.

در این جلسه مسئول کمیته علمی ستاد استهلال استان گلستان نیز با بیان اینکه با محاسبات دقیق انجام شده امکان رؤیت هلال ماه شوال در عصر شنبه وجود ندارد گفت: درصد بسیار ضعیفی برای رؤیت هلال ماه در این روز در مناطق مرکزی کشور پیش‌بینی شده است.

محمدباقر محمدشفیع افزود: نقطه مرزی کرند و نقطه مرتفع درازنو برای رصد هلال ماه در استان تعیین شده است و اعضای تیم ستاد استهلال با تمامی امکانات و تجهیزات خود از عصر جمعه در مناطق یاد شده مستقر خواهند شد.

در این جلسه اعضای ستاد استهلال مناطق قومی استان از مردم گلستان درخواست کردند تا در صورت رؤیت هلال ماه مراتب را به دفاتر ائمه جمعه در سراسر استان و ستاد استهلال مستقر در مرکز استان اعلام کنند.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول