اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر رصدخانه آلاشت مازندران خبر داد

اعزام گروه ستاد استهلال مازندران به ارتفاعات آلاشت

خبرگزاری فارس: مدیر رصد خانه آلاشت مازندران از اعزام گروه ستاد استهلال استان مازندران در غروب جمعه به ارتفاعات آلاشت خبر داد و گفت: در صورت مناسب بودن شرایط جوی، استهلال ماه مبارک رمضان در آلاشت انجام می‌شود.

اعزام گروه ستاد استهلال مازندران به ارتفاعات آلاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، موسی فرهادی بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی استهلال ماه مبارک رمضان در آلاشت با اشاره به برنامه‌ریزی ستاد استهلال استان مازندران برای حضور در شهر آلاشت و رویت ماه مبارک رمضان، گفت: در صورت مناسب بودن شرایط جوی و امکان رویت آسمان اعضای ستاد استهلال مازندران در آلاشت به انجام عملیات رصد ماه مبارک رمضان اقدام خواهند کرد.

مدیر رصدخانه آلاشت سوادکوه با اشاره به ارتفاع نزدیک به 2 هزار متری آلاشت، گفت: شفافیت آسمان و امکان رویت دقیق ماه و ستارگان و عدم وجود گرد و غبار از ویژگی‌های اصلی این رصدخانه است.

وی به امکانات این رصدخانه اشاره کرد و یادآور شد: دستگاه ترازوی نجومی، اطاق آسمان‌نما، بانک نرم‌افزاری و کتابخانه تخصصی نجوم، سالن کنفرانس و نمایش فیلم، تلسکوپ شش اینچ بازتابی، تلسکوپ 14 اینچ بازتابی مجهز به سیستم رهیاب کامپیوتری و موتوریزه است و تلسکوپ 14 اینچی در این مرکز وجود دارد و تلسکوپ این مرکز نیز جزء تلسکوپ‌های بزرگ و کارآمد کشور است.

فرهادی به اعزام گروه ستاد استهلال استان مازندران در غروب جمعه به ارتفاعات آلاشت اشاره و خاطرنشان کرد: نمایندگانی از دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران، سپاه کربلا، مرکز نجوم و شهرداری آلاشت در این اعزام حضور دارند.

مدیر رصدخانه آلاشت سوادکوه به لزوم وجود دید مناسب برای استهلال اشاره کرد و اذعان داشت: دیدن ماه برای فرایض دینی اهمیت فراوانی دارد و ما سعی می‌کنیم با ظرفیت‌های موجود مکان مناسبی را برای استهلال انتخاب کنیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول