اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

عدم بیمه داروهای دیابتی معالجه بیماران را با مشکل مواجه کرده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: زی رپوشش بیمه نبودن داروهای بیماران دیابتی سبب شده که این بیماران از معالجه‌های درمانی باز بمانند.

عدم بیمه داروهای دیابتی معالجه بیماران را با مشکل مواجه کرده است

حسن رضوانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: روند شیوع بیماری دیابت در اصفهان مانند تمام دنیا روند پرسرعتی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه داروهای بیماران دیابتی زیر پوشش بیمه نیست و چون بیماران قدرت خرید دارو را ندارند به همین منظور پزشکان به جای تجویز این نوع داروها، مجبور به استفاده از درمان‌هایی می‌شوند که بیماران بتوانند از عهده هزینه آن برآیند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 10 تا 11 نوع دارو برای بیماران دیابتی در سطح دنیا است و تحول عظیمی در درمان بیماران دیابتی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: این در حالی است که با وجود اینکه تأمین هزینه‌ داروهای فعلی با شرایط اقتصادی بسیاری از خانواده بیماران هم‌خوانی ندارد، پزشکان ناچارند دارو‌هایی تجویز کنند که مطابق با زندگی آنها باشد.

رضوانیان با اشاره به اینکه در این وضعیت کیفیت‌دهی به درمان بیماران دیابتی از عهده ما خارج شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه بیماری دیابت یک بیماری پرخطر است، بنابراین باید درمان این بیماران مانند بیماران صعب‌العلاج زیر پوشش بیمه قرار گیرد.

وی افزود: اگر مسئولان به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای رفع عوارض بیماران دیابتی و به کنترل درآوردن این بیماری، این سرمایه را وقف آموزش مردم و پیش‌گیری از عوامل خطرساز بیماری دیابت می‌کردند، به نتایج بهتری می‌رسیدیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اجرای طرح غربالگری بیماران دیابتی برای آموزش، آشنایی و شناسایی بیماران در معرض خطر دیابت اشاره کرد و گفت: با وجودی که این طرح هشدارهای لازم را به گروه‌های مختلف مردمی داده است، اما تنها با تداوم این طرح‌ها می‌توان به نوعی بیماری را به کنترل درآورد.

وی گفت: نقش عوامل محیطی و ارثی در بروز بیماری دیابت به طور تقریبی یکسان است و چاقی، کم‌تحرکی و رژیم‌های نامتعادل سبب بروز دیابت نوع 2 در 95 درصد از جامعه ایران شده است.

رضوانیان بروز بیماری دیابت در زنان را 60 درصد خواند و اظهار کرد: بین 8 تا 10 درصد افراد بیماری دیابت واضح دارند و به همین میزان دیابت آنها ناشناخته است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت بیماری دیابت به گونه‌ای است که قابل کنترل نیست، افزود: هر فردی که زیاد آب می‌خورد یا ادرار زیاد دارد به معنای بالا بودن قند خون آنها نیست.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول