اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی بنیاد بین‌المللی دیابت:

ایران جزو 5 کشور نخست جهان در آمار بالای دیابت است

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی بنیاد بین‌المللی پیش‌گیری و کنترل دیابت گفت: بین 13 تا 20 درصد از جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند که این میزان سبب شده است ایران جزو 5 کشور دنیا با آمار بالای دیابت قرار گیرد.

ایران جزو 5 کشور نخست جهان در آمار بالای دیابت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نیما خرسندی ظهر امروز در سالن همایش‌های بنیاد بین‌المللی پیش‌گیری و کنترل دیابت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به جز دیابت ژنتیکی و دیابت ناشی از حاملگی انواع دیگر دیابت بستگی بسیار زیادی به نگرش و نوع زندگی و مدیریت در خانواده دارد.

وی ادامه داد: بالا رفتن میزان دیابت بستگی بسیار زیادی به نبود آگاهی شهروندان از تغذیه و مصرف انواع شیرینی دارد که استفاده می‌کنند که این امر در نهایت سبب عدم تعادل قند خون در بدن می‌شوند.

خرسندی گفت: با توجه به آمار بین‌المللی به طور میانگین هر 8 ثانیه یک نفر در جهان در اثر بیماری دیابت جان خود را از دست می‌دهد و در هر 10 ثانیه یک نفر به دیابت مبتلا می‌شود.

مدیر روابط عمومی بنیاد بین‌المللی پیش‌گیری و کنترل دیابت خاطرنشان کرد: بنیاد بین‌المللی پیش‌گیری و کنترل دیابت به‌ عنوان تنها نهاد غیر دولتی و مردمی، دارای مجوز سازمان بهزیستی کشور در حوزه ملی و فراملی با هدف ارائه خدمات به بیماران دیابتی در حال فعالیت است.

وی در ادامه گفت: بنیاد بین‌المللی پیش‌گیری و کنترل دیابت در سال 84 افتتاح شده است و خدمات این بنیاد در سه بخش خدمات آموزشی، خدمات درمانی و خدمات حمایتی برای تمام افراد جامعه به ویژه بیماران دیابتی انجام می‌شود.

خرسندی به فرارسیدن ماه رمضان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه آمار عوارضی که براساس تغذیه‌ بد یا مشکلات تغذیه‌ای که در ماه رمضان برای شهروندان به صورت عموم و برای دیابتی‌ها به صورت خصوص پیش می‌آید به دست ما رسیده است که بعضاً سبب به کما رفتن بیماران و مرگ آنها شده است.

وی تصریح کرد: موضوع روزه‌داری هیچ منافاتی با بخشی از دیابت ندارد و فردی که مبتلا به دیابت است اما هنوز عوارض این بیماری در فرد آشکار نشده باشد با نظر پزشک می‌تواند فریضه ‌روزه را به جا آورد، اما اگر دچار عارضه شده باشد و انسولین تزریق می‌کند از لحاظ پزشکی روزه برای این فرد ممنوع است و از لحاظ شرعی هم روزه برای این فرد حرام می‌باشد.

مدیر روابط عمومی بنیاد بین‌المللی پیش‌گیری و کنترل دیابت اظهار کرد: در تاریخ 28 تیرماه همایشی با عنوان دیابت و روزه‌داری با همکاری شهرداری در فرهنگسرای زیارت در مشهد برگزار می‌شود و حدود 400 نفر از بیماران دیابتی سطح مشهد در آنجا حضور خواهند داشت تا اطلاعاتی در قالب این موضوع به آنها داده شود.

خرسندی با اشاره به اینکه هزینه درمان 23 برابر هزینه پیش‌گیری است، افزود: کلینیکی برای بیماران دیابتی بی‌بضاعت در مشهد افتتاح کردیم که تا سقف 50 درصد از هزینه‌های درمان را برعهده می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خیّران بنیاد در این مسیر همکاری بسیار وسیعی داشته‌اند و هیچ گاه کمک‌های مالی خود را از این بیماران دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول