اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور خبر داد

کیت تشخیص غذای حلال تولید می‌شود / گام بعدی تولید کیت تشخیص تالاسمی و دیابت

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور از تولید کیت‌های تشخیص غذای حلال برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: تولید کیت تشخیص تالاسمی، دیابت نوع یک و سایه سرفه نیز در این پژوهشکده دنبال می‌شود.

کیت تشخیص غذای حلال تولید می‌شود / گام بعدی تولید کیت تشخیص تالاسمی و دیابت

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محسن آسوری صبح امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان آمل که با حضور معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران و تعدادی از اعضای هیئت علمی این پژوهشکده صورت گرفت، با بیان اینکه این پژوهشکده به پنج استان شمالی کشور خدمات ارائه می‌دهد، یادآور شد: هفت معاون پژوهشی دانشگاه‌های شمال کشور عضو شورای علمی و برنامه‌ریزی این پژوهشکده هستند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور انجمن خیرین حامی پژوهش در این مجموعه شکل گرفته است، بیان کرد: این انجمن به تایید وزیر علوم و وزیر بهداشت رسیده و با اعتبار و کمک 28 میلیون تومانی خیرین آغاز به کار کرده است.

آسوری اعلام کرد: در این انجمن به جای کمک‌های مستقیم خیرین به دانشجویان مستعد و نیازمند، به این افراد طرح‌های پژوهشی ارائه می‌شود تا بتوانند به توسعه علم در منطقه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی موزه محققین منطقه شمال کشور در این مجموعه دنبال می‌شود، افزود: این طرح در مرحله مطالعه قرار دارد.

تولید موش‌های آزمایشگاهی در ایران بومی شد

رئیس پژوهشکده انستیتوپاستور شمال کشور با اعلام اینکه توسعه ابزارهای تشخیصی بیماری‌های مختلف در این مجموعه دنبال می‌شود، یادآور شد: این مجموعه در بحث تولید حیوانات آزمایشگاهی مانند انواع موش‌ها به موفقیت‌های زیادی دست یافته است به گونه‌ای که با تولید موش نیومود، (موشی که سلول‌های دفاعی وی مختل شده است) از آن برای تشخیص سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود.

آسوری با تاکید بر اینکه مجموعه آمل تنها مجموعه کشور برای عرضه این حیوانات آزمایشگاهی است، گفت: مجموعه رویان و بسیاری از مجموعه‌های علمی کشور هنوز موش‌های مورد نیاز خود را از کشورهایی مانند ایتالیا خریداری می‌کنند.

هنوز هم از خارجی‌ها موش می‌خریم

آسوری با انتقاد از اینکه بیش از یکسال از تولید این موش‌های آزمایشگاهی در ایران می‌گذرد ولی هنوز مراکز بهداشتی و حوزه سلامت این موش‌ها را از خارج وارد می‌کنند، یادآور شد: با نامه رئیس انستیتوپاستور ایران به تمام مراکز علمی و بهداشتی سراسر کشور به زودی خرید خارجی این موش‌ها متوقف می‌شود.

تولید کیت تشخیص غذای حلال برای نخستین بار در ایران

وی با اعلام اینکه برای نخستین بار در کشور کیت آزمایشگاهی برای تولید غذای حلال و حرام در این محموعه در حال تولید است، یادآور شد: این کیت‌ها را تنها کشور مالزی تولید می‌کند که با تهیه آن می‌توانیم برای کشورهای مسلمان مفید واقع شویم.

آسوری با بیان اینکه این مرکز کیت آزمایشگاهی تشخیص بیماری تب شالیزار را سال گذشته تولید کرده است، بیان کرد: تولید کیت تشخیص تالاسمی، دیابت نوع یک و سایه سرفه نیز در این پژوهشکده دنبال می‌شود.

مرکز رشد زیست فناوری در آمل راه‌اندازی شد

رئیس پژوهشکده انستیتوپاستور شمال کشور با اعلام اینکه مرکز رشد زیست فناوری مازندران تیرماه سال جاری مجوز دریافت کرده است، تصریح کرد: این مرکز در آمل می‌تواند گامی مهم در اجرای طرح‌های تحقیقی و عملیاتی در منطقه قلمداد شود.

انتهای ‌پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول