اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

تمام افراد بالای 30 سال تست غربالگری دیابت می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه دیابت بیماری پنهانی بوده که ممکن است افراد مختلفی به آن مبتلا شوند، گفت: بر همین اساس باید تمام افراد بالای 30 سال تست غربالگری دیابت شوند.

تمام افراد بالای 30 سال تست غربالگری دیابت می‌شوند

نادر نیک‌پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: تست غربالگری دیابت در افراد سبب شناسایی این بیماری شده و با انجام اقدامات درمانی، می‌توان از تبعات ناشی از این بیماری جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: با انجام این آزمایشات هزینه‌های درمانی به مراتب کمتر از زمانی خواهد شد که این بیماری در افراد بالا برود.

نیک‌پرست با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برای دیابت افزود: بر همین اساس در مرحله نخست راه‌اندازی مراکز تست غربالگری دیابت در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت.

وی همچنین راه‌اندازی این مراکز در سایر شهرستان‌ها و شهرهای این استان را از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان در اجرای تست دیابت عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام فعالیت‌های ورزشی و همچنین رژیم‌های قندی را یکی از مهم‌ترین راهکارها برای جلوگیری از بیماری دیابت عنوان کرد.

به گفته وی هم‌اکنون 37 درصد از مردم کم‌تحرک بوده از این رو لازم است تا فرهنگ ورزش که سبب تندرستی جسم شده به عنوان یک اولویت در برنامه کاری شهروندان قرار بگیرد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول