اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت خوشنویسی:

هنرمندان پس از مرگ ارزشمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاد پیشکسوت خوشنویسی گفت: هنرمندان زمانی که از دنیا می روند ارزشمند می‌شوند و همه یاد آنها می‌افتند که این موضوع فایده‌ای ندارد.

هنرمندان پس از مرگ ارزشمند می‌شوند

جمال‌الدین مودب شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی استاندار کرمان با هنرمندان تجسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جامعه هنری ما جزو محروم‌ترین اقشار هستند.

وی بیان داشت: در جامعه به دیگر شغل‌ها بها داده می‌شود، اما هنرمندان زمانی که از دنیا می روند ارزشمند می‌شوند و همه یاد آنها می‌افتند که این موضوع فایده‌ای ندارد.

مودب تصریح کرد: اگر هنرمند در دوران حیات خود از اعتبار و زندگی مناسب برخوردار نباشد، نمی‌تواند اثرآفرین باشد و برگ زرینی از تاریخ را به اثر هنری خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه هنرمندان برجسته بسیاری در استان کرمان زندگی می‌کنند، ابراز داشت: این افراد به هنرمندان برجسته کشور و حتی جهان پهلو می‌زنند و می‌توانند برتر از آنها باشند.

مودب عنوان کرد: نبود امکانات مناسب برای اظهار وجود و شکست نفس بیش از اندازه موجب ناشناخته بودن هنرمندان کرمانی شده است.

این هنرمند پیشکسوت افزود: مسئولان باید هنرمندان برجسته استان کرمان را شناسایی کنند و توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشند.

مودب گفت: مسئولان باید قدردان هنرمندان اثرآفرین و باازرش باشند و راه‌کارهایی را ارائه کنند که این قشر دغدغه امرار معاش نداشته باشند.

وی با اشاره به امکانات و امتیازهای ویژه‌ای که در تهران وجود دارد، بیان داشت: مسئولان پایتخت‌نشین از هنرمندان تهران برای حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور دعوت می‌کنند در حالی که هنرمندان مقیم شهرستان‌ها نیز باید در این برنامه حضور یابند.

مودب گفت: هنرمندان مطرح مقیم در شهرستان‌ها با حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور می‌توانند اظهار وجود کنند و هنر خود را در معرض دید قرار دهند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول