اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان

هنرمندان هجمه‌ها علیه کشور را پاسخ دهند

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان خواستار ارائه راهکارهای مناسب از سوی هنرمندان برای مقابله با هجمه‌ها و ناتوی فرهنگی دشمن شد و گفت: هنرمندان باید هجمه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی را پاسخ دهند.

هنرمندان هجمه‌ها علیه کشور را پاسخ دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان رشته‌های تجسمی، اظهار داشت: سخنان هنرمندان بیانگر درد و رنجی است که در جامعه پیش‌رو داریم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات هنرمندان در زمینه‌های مختلف را به مراجع ذی‌ربط منعکس می‌کنم، تصریح کرد: هنرمندان باید هنر خود را در مسیری قرار دهند که جامعه به آن نیاز دارد.

نجار اذعان داشت: هزینه‌های بسیاری که در حوزه‌های قضایی و انتظامی صورت می‌گیرد به این علت است که عده‌ای در جامعه رسالت خود را انجام نمی‌دهند و یا برخلاف قانون و مقررات عمل می‌کنند.

وی افزود: هنرمندان در برابر پدیده‌های اجتماعی از جمله بحث عفاف و حجاب در جامعه مسئولیت دارند و باید در تمام زمینه‌ها تلاش کنیم.

مقام عالی استان با بیان اینکه باید از اسراف جلوگیری کرد، ابراز داشت: چشم و هم‌چشمی‌هایی وجود دارد که موجب فلج شدن جامعه می‌شود.

نجار با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از اعتبارات کشور در زمینه‌های فرهنگی هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، رسانه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، روابط عمومی‌ها و برنامه‌های ملی و مذهبی نمونه‌هایی از فعالیت‌های فرهنگی در جامعه ما هستند.

وی خواستار ارائه راهکارهای مناسب از سوی هنرمندان برای مقابله با هجمه‌ها و ناتوی فرهنگی دشمن شد و تصریح کرد: هنرمندان باید هجمه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی را پاسخ دهند.

نجار با اشاره به وقوع جنگ نابرابر اقتصادی دشمن در برابر ایران ابراز داشت: هنرمندان با هنر خود نشاط و امید را برای جامعه ایجاد کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود فرمود "انتقاد نباید به گونه‌ای باشد که پازل دشمن را تکمیل کند" که این سخن بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

نجار افزود: دیدارهای جداگانه رهبری با هنرمندان رشته‌های مختلف و بازدیدهای چند ساعته از نمایشگاه کتاب بیانگر توجه ایشان به فرهنگ، هنر و جامعه هنری است.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه توجه کردن به هنرمند از وظایف اصلی مسئولان است، بیان داشت: هنرمند با عشق برای ساختن می‌سوزد و قانع است.

نجار تصریح کرد: هنر همراه با معنویت، اخلاق و ارزش‌های دینی برای همیشه تاریخ ماندگار می‌شود و افرادی به هنر توجه می‌کنند که هنر را می‌شناسند و زیبایی آن را می‌بینند.

استاندار کرمان، آشنایی با هنرمندان برجسته استان کرمان را از افتخارات دوران مدیریتی خود در کرمان ذکر کرد و اذعان داشت: احساس لذتی که با مشاهده آثار خطاطی استاد مودب هنرمند خوشنویس کرمان وجودم را دربرگرفت را نمی‌توانم توصیف کنم.  

وی با اشاره به اینکه برای معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری کرمان به مردم تلاش‌هایی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: آثار هنرمندان و کتاب‌های مربوط به تاریخ، اندیشمندان، شاعران و هنرمندان کرمان را در قالب بسته‌های فرهنگی به میهمانان اهدا می‌کنیم.

نجار با بیان اینکه دور شدن از معنویت علت اصلی بسیاری از مشکلات ما است، اظهار داشت: جامعه هنری ما باید بتواند معنویات و ارزش‌ها را در زمینه‌های مختلف در جامعه متبلور و نهادینه کند. 

انتهای پیام/ح10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول