اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‏‌ها و مجلس حوزه هنری:

هنرمندان خطرپذیری همراه با عقلانیت داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‏‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: هنرمندان کشورمان باید خطرپذیری همراه با عقلانیت داشته باشند.

هنرمندان خطرپذیری همراه با عقلانیت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مجید مصلحی پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور استاندار سمنان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان و جمعی از مسئولان و هنرمندان استان اظهار داشت: اگر زندگی انسان‏‌های موفق را بررسی کنیم، به دو عامل مهم و اثرگذار خطرپذیری یا ریسک‏‌پذیری و کار سخت و پیگیر دست می‏‌یابیم.

مصلحی افزود: نقطه مقابل خطرپذیری، ترس است و آنجا که دچار ترس شده‌ایم منجر به عدم موفقیت شده است.

وی تصریح کرد: غربی‏‌ها از خطرپذیری استقبال زیادی کرده‏‌اند و اروپائیان و آمریکایی‏‌ها از فرصت‏‌ها استفاده کردند و با خطرپذیری سبب ایجاد آینده‏‌ای امیدبخش شدند.

مدیرکل امور استان‏‌ها و مجلس حوزه هنری تاکید کرد: سنت الهی که در قرآن به آن اشاره شده است این است که هرکس تلاش کند، خداوند در جهت آن تلاش او را یاری می‏‌کند. همه موفقیت‏‌ها در زندگی به سبب تلاش به دست می‏‌آید و نقطه سکون و برگشت ما آنجا بوده که تلاش نکرده‏‌ایم.

مصلحی گفت: در پس زمینه سخت‏‌کوشی و خطرپذیری باید عقلانیت و حاکمیت و خرد و دانش در فعالیت‏‌ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: عقل باید توأم با اخلاق و مرام‏‌های دینی ما باشد، آنچنان که حضرت رسول اکرم(ص) بر حاکمیت عقل تاکید داشتند.

مدیرکل امور استان‏‌ها و مجلس حوزه هنری افزود: عقل معادل محافظه‏‌کاری نیست و با آن تفاوت دارد؛ آنکه محافظه‏‌‌کاری را در پیش می‏‌گیرد موافق وضع موجود است و تدبیر آن است که چطور از وضع موجود به وضع مطلوب رسید.

مصلحی خاطرنشان کرد: منشأ بسیاری از مشکلات ما عدم توجه به پیشرفت علمی است در واقع پیشرفت علمی رسیدن به مطلوب بهتر با سرعت بیشتر است.

وی یادآور شد: رسول اکرم(ص) فرمودند که اگر دنبال اقتدارید باید علم بیاموزید و ما باید در حوزه کاری خود به علم دست یابیم و عقل نیر باید توأم با رعایت حدود الهی باشد.

مدیرکل امور استان‏‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: فرمول موفقیت این است که اگر در پیشگاه الهی، وجدان خویش و در پیشگاه آنان که درک درستی از کارهایتان دارند یعنی متخصصان هر رشته جوابگو باشید موفق شده‏‌اید.

مصلحی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مراکز استانی حوزه هنری گفت: با مدیریت شایسته و هماهنگ در استان سمنان، حوزه هنری توانسته فعالیت‏‌های خوبی داشته باشد و آثار ارزشمندی را تولید کند.

وی تصریح کرد: استان سمنان با حضور هنرمندان توانمند و متعهد، استانی شوق‏‌آفرین بوده و پشتکار و شور و شوق هنرمندان در فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری قابل تحسین است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول