اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

جایگاه نقد در مسائل فرهنگی بسیار مهم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: جایگاه نقد در مسائل فرهنگی بسیار مهم است و مسئولان باید انتظار شنیدن انتقادهای سازنده مخاطبان را داشته باشند.

جایگاه نقد در مسائل فرهنگی بسیار مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالحسن صادقی جهانی در گردهمایی بزرگ "بدریون روزگار" که با حضور سردار اثباتی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در محل سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هدف واحد یکی از مهم‌ترین مسائل در امور فرهنگی است که باید مورد نظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر هم‌افزایی و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای در امور فرهنگی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی و هم‌راستایی در امور فرهنگی اهمیت فراوانی دارد زیرا فعالیت‌های جزیره‌ای و موازی فرهنگی اثری نداشته و موجب خنثی کردن این فعالیت‌ها می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین ادامه داد: زمانی که در مسائل فرهنگی و رسانه‌ای، مخاطبان را عموم مردم تشکیل می‌دهند باید ذائقه‌شناسی کرده و مخاطبان را تقسیم‌بندی کنیم که بر این اساس در رسانه نیز این تقسیم‌بندی وجود دارد.

صادقی جهانی یادآور شد: نقد به معنای نشان دادن ضعف‌ها و قوت‌ها در کنار یکدیگر است و جایگاه نقد واقعی در مسائل فرهنگی بسیار مهم و قابل اهمیت است.

وی با تأکید بر ارزیابی دقیق و واقع‌بینانه از افرادی که فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند، تصریح کرد: در فعالیت‌های فرهنگی باید بر طبق شناخت چهار عنصر فرصت‌ها، تهدیدها، مزیت‌ها و آسیب‌ها در میدان حضور پیدا کرد.

صادقی جهانی با تأکید بر نگاه مثبت و واحد در امور فرهنگی، یادآور شد: باید در عرصه عملیات و اجرای فرهنگی امروز کشور به یک هدف واحد رسید و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در این عرصه نیز هنری است که در این میدان ارزشمند است.

وی ادامه داد: با موشکافی تاریخ پربرکت انقلاب درمی‌یابیم که بزرگانی همچون مقام معظم رهبری توانسته‌اند به خوبی در مسائل فرهنگی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها هدف‌گذاری کنند که باید این حرکت‌ها نیز الگوی فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در کشور باشد.

صادقی جهانی با بیان این مطلب که تربیت هنرمندان وظیفه اصلی صدا و سیما نبوده و دانشگاه و فرهنگ و ارشاد اسلامی متولیان نخست این مهم هستند، ابراز کرد: با توجه به وظایف صدا و سیما و همچنین ساختار تشکیلاتی آن از صدا و سیما نمی‌توان انتظار پرورش هنرمند را داشت، هرچند صدا و سیما نیز در این عرصه مطلوب حرکت کرده است.

وی در خاتمه تأکید کرد: از شناخت آسیب‌ها نمی‌توان نتیجه‌ای کسب کرد و باید برای توفیق در امور فرهنگی به دنبال راهبرد باشیم.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول