اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه هنری استان اردبیل مطرح کرد

هنرمند متعهد پاسدار قلم خود است/انتشار 4 اثر ارزشمند در حوزه تاریخ انقلاب‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنرمند متعهد به یقین پاسدار قلم و حرمت متعالی آن است و هرگز ارزش آن را با مادیات معاوضه نمی‌کند.

هنرمند متعهد پاسدار قلم خود است/انتشار 4 اثر ارزشمند در حوزه تاریخ انقلاب‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق ظهر امروز در جریان آیین اختتامیه نمایشگاه مولای مهر در اردبیل اظهار داشت: تعهدی که امروز هنرمندان ما در عرصه‌های مختلف نشان دادند برگرفته از روح ایمان، باور و اعتقاد آنهاست که در طول تاریخ نیز این تعهد ساری و جاری بوده است.

وی با یادآوری اینکه نویسندگان، شاعران و هنرمندان ما در حوزه‌های مختلف از تولید‌کنندگان آثار فاخر در حوزه ادبیات و فرهنگ اصیل دینی – ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: به یقین باید گفت هنری همچون خوشنویسی از دیرباز در این کشور برقرار بوده و یکی از اسباب ارتباطی انسان‌ها و بیان مفاهیم ارزش‌مدار بوده است.

مدیرکل حوزه هنری استان اردبیل از هنرمندان به عنوان انسان‌های مصلح و پیش‌رو در خط مقابله و مبارزه با انحراف توصیف کرد و گفت:‌ به برکت انقلاب اسلامی و حرمت خون شهیدان هنرمندان ما امروز در انعکاس واقعیت‌ها متعهدانه وارد شدند و با تولید آثار گوناگون هنری و فرهنگی سعی می‌کنند رسالت خود را انجام دهند.

ناطق یادآور شد: راویان صادق ما امروز در حقیقت نسل سوم وچهارم انقلاب هستند که با احساس مسئولیت در سنگر جهاد فرهنگی و ارزشی حاضر شده و با تولید آثار سعی می‌کنند بهترین و شایسته‌ترین خدمت را به نظام اسلامی انجام دهند.

این مسئول فعالیت حوزه هنری را گسترده و مبتنی بر تقویت جبهه هنر اصیل و متعهدانه اعلام کرد و افزود:‌ حوزه هنری استان امسال شش عنوان کتاب را زیر چاپ دارد که در آیینی با شکوه از این آثار رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حوزه هنری استان اردبیل بیان داشت: این مجموعه در سال جاری فعالیت گسترده‌ای در زمینه نشر، برپایی نمایشگاه‌ها، حمایت از نویسندگان، برجسته‌سازی آثار هنری انجام داده و در ادامه مسیر نیز از تولید‌کنندگان آثار خلاقانه و ارزش‌مدار حمایت می‌کند.

ناطق ادامه داد: امسال چهار اثر ارزشمند تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل " آسمان مال من بود "، " تلگراف‌چی پنج ستاره " و همچنین چندین کتاب ارزشمند مناسبتی را به ویژه در کنگره استاد شاهی به چاپ رسیده و تقدیم دوستداران شده است.

وی تصریح کرد: به رغم اهتمام حوزه هنری به چاپ و انتشار کتاب‌های مختلف با محوریت انقلاب اسلامی، ارزش‌های خلق شده، دفاع مقدس و داستان‌های فاخر همچنان حوزه کتاب استان از ضعف سیستم توزیع رنج می‌برد و به اندازه توسعه سایر بخش‌ها نتوانسته است خواسته و مطالبه علاقمندان را بر‌آورده کند.

مدیرکل حوزه هنری استان اردبیل با رد این ادعاها که حوزه هنری به انتشار آثار حوزه دفاع مقدس متمرکز شده است، تاکید کرد:‌ از 12 اثر چاپ شده در سال‌های اخیر تنها چهار اثر در حوزه دفاع مقدس بوده و ما هیچ تمرکزی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناطق در پایان سخنان خود اظهار داشت: معیار انتخاب کتاب برای چاپ کیفیت بالای آن و داشتن برجستگی ارزشی، هنری و انقلابی آن است و حوزه هنری با تمام توان از ناشران دراین زمینه‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول