اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست ‌نقش اقتصاد گردشگری در کاهش فقر مطرح شد

"تورم" ‌و ‌"بیکاری" آثار ملموس بهره‌برداری نامناسب از صنعت گردشگری در ایران

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ‌‌رشت گفت: ‌ایران با وجود داشتن مزیت‌های ‌فراوان گردشگری ‌در استفاده از مزایای این همه نعمت ‌در برنامه‌های توسعه اقتصادی خود بی‌نصیب مانده و آثار ملموس آن به صورت تورم و بیکاری در جامعه مشهود است.

"تورم" ‌و ‌"بیکاری" آثار ملموس بهره‌برداری نامناسب از صنعت گردشگری در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید محمود شبگومنصف عصر امروز در جلسه بررسی نقش اقتصاد گردشگری در کاهش فقر و افزایش نظم و امنیت اظهار کرد: صنعت جهانگردی بیش از هر صنعت دیگر در جهان درآمدزا، اشتغال‌آفرین، عامل حفظ محیط زیست، تقویت کننده میراث‌ و ارزش‌های فرهنگی و عامل توسعه پایدار و کاهش فقر در کشورها محسوب می‌شود و حقیقتی انکارناپذیر است.

وی داشتن برنامه منظم در بخش صنعت گردشگری را موجب رونق اقتصادی کشورها دانست و تصریح کرد: بسیاری از کشورها با برنامه‌ریزی در بخش صنعت گردشگری بر بیکاری فائق آمده‌اند.

این استاد دانشگاه، با اشاره به ویژگی‌های گردشگری ایران بیان کرد: ایران با وجود داشتن مزیت‌های نسبی فراوان مانند مواهب طبیعی و جاذبه‌های منحصر به‌فرد گردشگری، میراث فرهنگی، فصول چهارگانه و... در استفاده از مزایای این همه نعمت خدادادی در برنامه‌های توسعه اقتصادی خود بی‌نصیب مانده و آثار ملموس آن به صورت تورم و بیکاری در جامعه مشهود است.

وی ایران را یکی از هفت کشور تمدن‌ساز بشری دانست و گفت: بخش زیادی از جاده ابریشم که موجب مبادلات فرهنگی و کالا بین شرق و غرب بوده، در ایران واقع است و کشورمان دارای بیش از یک میلیون و 200 هزار اثر تاریخی و فرهنگی غیرمنقول است که از این نظر رتبه دهم جهان را دارد.

شبگومنصف، خاطرنشان کرد: ایران با توجه به تنوع اقلیمی و تنوع فرهنگی فراوان رتبه پنجم جهان را به لحاظ جاذبه‌های اکوتوریسم و صنایع دستی دارد.

وی، با بیان اینکه ایران در بخش گردشگری رتبه 80 جهان را دارد، یادآور شد: در بررسی‌ فرصت‌های موجود در صنعت جهانگردی نقش گردشگری در ایجاد اشتغال و افزایش نظم و امنیت بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول