اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد

افزایش 41 درصدی کشف تجهیزات ماهواره‌ در استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در 3 ماه گذشته شاهد رشد 41 درصدی کشف تجهیزات ماهواره‌ در استان بوده‌ایم‌.

افزایش 41 درصدی کشف تجهیزات ماهواره‌ در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار کریم کشوری ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی که در راستای اطلاع‌رسانی طرح ارتقا امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی در استان کرمانشاه با اصحاب رسانه درسالن ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش مسافرت‌ها و گشت‌و‌گذارهای مردمی به تفرجگاه‌ها طرح ارتقا امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی در چند محور استان اجرا می‌شود و با بد‌حجابی، ناهنجاری‌های پوششی و...برخورد قاطعانه خواهد شد.

کشوری تصریح کرد: استفاده غیر‌مجاز از تجهیزات ماهواره‌ای یکی از محورهای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی است که براساس قانون فقط مراکز دولتی‌، آموزشی ـ تحقیقاتی می‌توانند از تجهیزات ماهواره‌ای استفاده کنند و برای عموم استفاده از ماهواره ممنوع است.

وی با بیان اینکه در 3 ماه گذشته شاهد رشد 41 درصدی کشف تجهیزات ماهواره‌ای در استان بوده‌ایم‌، افزود: در سه ماه اول سال 16 درصد از افراد که در زمینه فروش، نصب و... فعالیت داشته‌اند، دستگیر شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخورد با مجالس مختلط در تالارها، باغ‌ها‌ و اراذل و اوباش نیز از دیگر محورهایی است که نیروی انتظامی با آن به شدت برخورد خواهد کرد.

وی ایجاد آلودگی صوتی را نیز از دیگر محورهای این طرح برشمرد و گفت: با کسانی که سیستم صوتی آزار‌ دهنده بر روی خودروها نصب می‌کنند و عاملان فروش این وسایل نیز هستند برخورد خواهد شد.

کشوری افزود: برخورد با حمل حیوان نجس‌العین و مصرف مشروبات الکی نیز از محورهایی است که در قالب طرح امنیت اخلاق با آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در تلاشیم با اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم و خلاف جلوگیری کنیم، تصریح کرد: سعی داریم متناسب با شرایط زمانی با اعمال قانون وضعیت منظمی را در استان ایجاد کنیم به طوری که 70 درصد پتانسیل نیروهای انتظامی در بخش پیشگیری فعالیت می‌کنند.

*کاهش 17 درصدی وقوع سرقت در استان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در بحث کشفیات قتل و خودرو در کشور در سال گذشته جزو استان‌های برتر و برای نخستین بار شاهد کاهش آن نیز در استان هستیم.

وی کاهش جرائم سرقت در سال 90‌ را، 5 درصد اعلام کرد و گفت: در سه ماه اول سال 91 در سرقت‌های مهم 17 درصد وقوع و در زمینه سرقت‌های جزئی با 15 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

کشوری ادامه داد: در سرقت احشام نیز در سه ماه اول سال با کاهش 25 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم که این یکی از شاخص‌های ازریابی و نتیجه فعالیت‌های نیروی انتظامی است.

*شاهد کاهش تلفات تصادفات در استان هستیم

فرمانده انتظامی استان گفت: در بحث تصادفات شاهد کاهش تلفات در سطح استان هستیم این درحالی است که هر سال آمار تصادفات روبه افزایش است.

وی افزود: مقصر بیش از 40 درصد تصادفات داخل شهری عابرین پیاده و افراد مسن بوده‌اند که نیاز به آموزش در این زمینه احساس می‌شود.

کشوری با اشاره به رشد 152 درصدی کشفیات مواد‌مخدر در استان‌، افزود: یکی از توفیقات پلیس مبارزه با مواد‌مخدر در بحث مقابله افزایش این کشفیات است.

*افزایش نزاع‌های جمعی در استان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه نزاع یکی از معضلات اجتماعی جامعه است که باید در راستای کاهش آن‌، مسئولان و سازمان‌های متولی کارهای فرهنگی انجام دهند، گفت: در بحث نزاع‌های جمعی شاهد افزایش آن در استان بوده‌ایم اما در 3 ماه گذشته با توجه به کارهای فرهنگی صورت گرفته، با کاهش 5 درصدی روبه‌رو بوده است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول