اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

خانواده‌ها با سموم خطرناک ماهواره آلوده نشوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ماهواره سم خطرناک است و نباید خانواده‌ها به بهانه استفاده از اخبار و برنامه‌های علمی از این وسیله استفاده کنند، چرا که برنامه‌های ماهواره آثار بسیار مخربی بر روی کودکان می‌گذارد.

خانواده‌ها با سموم خطرناک ماهواره آلوده نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در سخنانی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ به اقصی نقاط کشور است و امسال نسبت به اعزام 40 هزار مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اقدام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت هیئت‌های مذهبی، تعداد این هیئت‌ها در سراسر کشور را 80 هزار مورد عنوان کرد و گفت: برخی از این هیئت‌ها در عرصه تبلیغ و فعالیت‌های مذهبی بسیار گسترده اقدام می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال این است که از تصدی‌گری فاصله بگیرد یادآور شد: حمایت و پشتیبانی از هیئت‌های مذهبی، ساماندهی شعرا و مداحان در قالب کانون شعرا و مداحان، حمایت از تشکل‌های مذهبی و... از جمله اقدامات و رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه این رویکردها با نتایج مطلوبی همراه بوده است افزود: امروز شاهد هستیم که اقدامات و برنامه‌های برخی از هیئت‌های مذهبی از فعالیت‌های سازمان گسترده‌تر است.

اسکندری با اشاره به وجود 90 هزار مسجد در کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیمی از مساجد کشور فعال بوده و امام جماعت دارند و برای نیمی دیگر نتوانستیم امام جماعت و نیروی فعال در عرصه تبلیغ را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه ضعف در این بخش جدی است افزود: در حوزه فعالیت‌های قرآنی اقدامات گسترده‌ای از سوی سازمان تبلیغات اسلامی دنیا می‌شود و برگزاری دوره‌های تربیت مدرس و داوری از جمله این اقدامات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه پاسخگویی به شبهات دینی با توجه به نیاز جامعه از دیگر برنامه‌های این سازمان به شمار می‌رود بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر مسئله بهره‌گیری از روش‌های تبلیغی روز تاکید کرده‌اند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این عرصه با جدیت وارد شده و مؤسسات وسیع و گسترده‌ای از سوی این سازمان فعال شده‌اند.

وی به سایت تبیان اشاره کرد و یادآور شد: این سایت با رویکرد دینی و مذهبی توانسته مورد اقبال نسل جوان قرار بگیرد و مطالب مورد نظر در این سایت به هشت زبان زنده دنیا ارائه می‌شود و روزانه 700 هزار نفر از این سایت بازدید می‌کنند.

اسکندری با اشاره به رویکرد تهاجمی دشمنان از طریق بازی‌های رایانه‌ای خاطر نشان کرد: از دیگر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ورود به عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای بوده است و بازی‌هایی مطابق با فرهنگ دینی و اسلامی و با هدف تقویت روحیه غرور ملی و فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شده و خوشبختانه این بازی‌ها مورد اقبال نسل جوان و نوجوان نیز قرار گرفته است.

وی تهیه و تولید نرم‌افزارهای قرآنی، انیمیشن و... را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فیلم‌سازی با جدیت وارد شده است و در زمینه چاپ و نشر کتاب‌های ارزشی نیز اقدامات خوبی از سوی این سازمان انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم فرا رسیدن ماه رمضان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: در این ماه مبارک باید تأمل و تدبر در قرآن کریم سرلوحه امور و فعالیت‌های ما قرار گیرد و شرکت در جلسات سخنرانی و حضور در مراسم‌های شب قدر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با ایجاد کانال‌های ماهواره‌ای و سایت‌های فعال هجمه همه جانبه‌ای را آغاز کرده است افزود: ماهواره سم خطرناک است و نباید خانواده‌ها به بهانه استفاده از اخبار و برنامه‌های علمی از این وسیله استفاده کنند، چرا که برنامه‌های ماهواره آثار بسیار مخربی بر روی کودکان می‌گذارد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول