اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کردستان:

ماهواره‌ها مهم‌ترین عامل ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کردستان از برنامه‌های مختلف شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان مهم‌ترین عامل در ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در استان نام برد.

ماهواره‌ها مهم‌ترین عامل ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن حسن‌خانی ظهر امروز در نخستین همایش مشعل‌داران هدایت در سنندج اظهار کرد: قشر روحانی در کشور ما همواره وظیفه تبلیغ رسالت اسلام و انقلاب را بر عهده دارند و در تنویر افکار عمومی و نهادینه‌کردن مبانی فرهنگی همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

وی افزود: امروز دشمنان درصدد ضربه‌زدن به مبانی اعتقادی و دینی مسلمان برآمده و با استفاده از توان تبلیغاتی و رسانه‌ای خویش هدفی جز تأثیرگذاری بر افکار جوانان مسلمان را ندارند.

فرمانده انتظامی استان کردستان از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای اینترنت به عنوان دو تهدید بزرگ اجتماعی و فرهنگی نام برد که هویت دینی و اعتقادی جوانان مسلمان را مورد هدف قرار داده‌اند.

حسن‌خانی افزود: برنامه‌های ماهواره در جهت تفرقه‌افکنی بین مسلمانان، ترویج فساد و ازهم پاشیدگی بنیان خانواده‌ها گام برداشته و به دلیل عدم فرهنگ‌سازی در این خصوص شاهد صدمات و ناهنجاری‌های بسیاری در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ دشمنان به دنبال اندلسی کردن ایران اسلامی بوده و از هر شیوه‌ای برای تبلیغ مظاهر بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه گام برمی‌دارند.

فرمانده انتظامی استان کردستان از تلاش جدی و عزم راسخ این نهاد برای جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ای و مقابله با توزیع‌کنندگان و فروشندگان این وسیله خبر داد و افزود: بدون شک برخورد فیزیکی پایان راه نخواهد بود و علما و روحانیون با فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های روشنگرانه خویش می‌توانند نقشی اساسی در راستای کاهش این معضل ایفا کنند.

حسن‌خانی اظهار داشت: استان کردستان یک استان فرهنگی و دارای مردمانی با عقاید راسخ دینی بوده و بر اساس نظرسنجی‌های به عمل آمده توسط این نیرو نیز بیش از 90 درصد مردم کردستان خواستار مقابله با مظاهر بی‌حجابی در جامعه و ترویج حجاب کامل اسلامی هستند.

وی افزود: لباس و پوشش محجبه و کامل کردی باید در بین اقشار مختلف مردم ترویج یابد و به جای استفاده از مدل‌های پوشش مطرح شده در شبکه‌های ماهواره‌ای، از هویت و سنن ایرانی اسلامی خویش بهره ‌بگیریم.

حسن‌خانی اظهار داشت: هم‌اکنون 25 سازمان متولی امر حجاب و امنیت اخلاقی بوده و اگر این سازمان‌ها با همدیگر هماهنگ باشند بدون شک معضل بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه با فرهنگ‌سازی درست کنترل خواهد شد.

امام جمعه سنندج نیز در این همایش بر مقابله جدی با مظاهر بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه تأکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش علما و روحانیون استان در این خصوص شد.

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی همچنین بر ضرورت اتحاد و انسجام مذاهب مختلف اسلامی در کشور تأکید کرد و خواستار وحدت رویه در اعلام استهلال ماه مبارک رمضان شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول