اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

اجتماع مسلمانان در روز قدس نشان‌دهنده حمایت از سوریه است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: اجتماع مسلمانان در آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان حمایت از قدس یک نوع حمایت از سوریه و کسانی است که از قدس دفاع می‌کنند.

اجتماع مسلمانان در روز قدس نشان‌دهنده حمایت از سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: مسجدالاقصی مورد عنایت همه مسلمانان جهان بوده و قرآن کریم در سوره اسرا از این مسجد یاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) و مسلمانان 17 ماه بر مسجد الاقصی نماز خواندند و سپس با تغییر قبله، کعبه برای مسلمانان قبله شده است ولی مسجد الاقصی هنوز قداست و عظمت خود را داراست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مساجدی وجود دارد که در آن اقامه یک رکعت نماز، صواب رکعات زیادی را در بر دارد گفت: مسجد الاقصی، مسجد پیامبر اکرم(ص)، مکه مکرمه و مسجد کوفه از جمله مکان‌هایی بوده که اقامه یک رکعت نماز در این اماکن، صواب رکعات فراوانی را در بردارد.

وی خاطر نشان کرد: چنین مسجدی مورد عنایت یک میلیارد و اندی مسلمان است بنابراین نباید اجازه داد جمعیتی که از اطراف دنیا جمع شده‌اند بخواهند آن مکان را نابود یا تصاحب کنند.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: این مسئله یکی از ابتکارات امام خمینی(ره) بوده که سنت حسنه‌ای را گذاشته و اگر به این سنت عمل کنیم و اخلاص در عمل داشته باشیم صوابش به امام خواهد رسید.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید امسال با شور و علاقه‌مندی بیشتر در جمعه آخر ماه رمضان اجتماع کنند و روز قدس را بزرگ بشمارند.

این مرجع تقلید با اشاره به خصوصیت ویژه روز قدس سال جاری گفت: اکنون عده‌ای به اضطرار شیاطین جمع شده‌اند و کشور سوریه را که در حقیقت خط مقدم بود و تنها کشوری بود که مقابل اسرائیل ایستاد، می‌خواهند تضعیف کرده یا به صورت دیگر درآورند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که علاقه‌مند به قدس و جهاد هستند باید بدانند تضعیف سوریه 100 درصد به نفع اسرائیل و به ضرر مسلمانان است.

آیت‌الله سبحانی عنوان داشت: امیدواریم اجتماعی که در ایران انجام می‌گیرد این مشکل را حل کرده و این کشور را که سالیان درازی است در خط مقدم است و همیشه کشته می‌دهد، حفظ کنند.

وی یادآور شد: اجتماع مسلمانان در آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان حمایت از قدس یک نوع حمایت از سوریه و حمایت از کسانی است که از قدس دفاع می‌کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در برخی از کشورها ممکن است حکومت‌ها تمایلی به این اجتماع نشان ندهند ولی می‌توانند با همان جمعیت کم خود را خریداران یوسف زمان قرار دهند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول