اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

تخصیص 350 میلیون تومان برای بازسازی سینماهای کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بیش از 350 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی سینماهای شهر کرمان در نظر گرفته شده است.

تخصیص 350 میلیون تومان برای بازسازی سینماهای کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمان اظهار داشت: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در کرمان رویداد منحصر به فردی در استان کرمان است.

وی بیان داشت: ما معتقد هستیم که آن چه امروز به عنوان بیداری اسلامی شاهد آن هستیم، نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت سلحشور ایران اسلامی در دفاع مقدس است.

سعیدی عنوان کرد: حضور فیلم‌سازان و مشارکت 151 کشور در این دوره از جشنواره حاوی پیام ارزشمندی است و می‌طلبد در باب رهاوردهای جشنواره نهایت تلاش به ویژه در بعد اطلاع‌رسانی و اصحاب رسانه صورت گیرد.

وی ابراز داشت: در کنار معنویت و تعاملی که این جشنواره برای اهالی سینما رقم می‌زند، بستری برای اعتلای حوزه مقاومت فراهم شده و به بخش زیرساخت‌ها نیز توجه ویژه می‌شود.

سعیدی با اشاره به بازسازی سه سینمای شهر کرمان تصریح کرد: رفع نقص سیستم صدای سینما شهر تماشا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در حال انجام است.

وی گفت: بازسازی سینماهای مهتاب و آسیای کرمان نیز از ابتدای مرداد ماه جاری آغاز شده و تاکنون بیش از 350 میلیون تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: علاوه بر تجهیز و بازسازی داخلی، نمای سینماها نیز در حال تغییر است و تاکنون 40 درصد از فعالیت پیشرفت دارد و حداکثر تا یک هفته قبل از آغاز جشنواره پایان می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اذعان داشت: سالن‌های وحدت، برق و عماد کرمان نیز برای نمایش فیلم‌های ویدیویی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: شهرستان‌های کرمان نیز از جمله رفسنجان، سرچشمه، سیرجان و شهربابک با توجه به ظرفیت خوبی که در بخش سینما دارند از نمایش فیلم‌های جشنوراه بین‌المللی فیلم مقاومت متنفع می‌شوند.

سعیدی با اشاره به آثار واصله به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت افزود: 27 فیلم سینمایی، 80 فیلم سینمایی ویدیویی، 58 فیلم کوتاه، 181 مستند، 57 اثر در بخش جلوه‌گاه نور،‌327 اثر در بخش قلم طلایی و 470 اثر در بخش بین‌الملل به دبیرخانه رسیده است.

وی با بیان اینکه پنج روز جشنواره با نام پنج نفر از شهدای برجسته استان کرمان در هشت سال دفاع مقدس نامگذاری می‌شود، تصریح کرد: همچنین در این جشنواره از پنج خانواده شهید برجسته استان کرمان تجلیل به عمل می‌آید.

سعیدی خاطرنشان کرد: امیدواریم رهاورد این دوره جشنواره فیلم مقاومت در راستای تقویت روحیه فداکاری و ایثار ارزشمند باشد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول