اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان فیلم سینمایی "شب":

سینمای اجتماعی به سمت باورها و عقاید جامعه سوق یابد

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم سینمایی "شب" گفت: با توجه به اینکه باورها بدون تبدیل شدن به نمایش دیده نمی‌شوند، سینمای اجتماعی باید به سمت باورها و عقاید جامعه سوق یابد.

سینمای اجتماعی به سمت باورها و عقاید جامعه سوق یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رسول صدرعاملی عصر امروز در نشست صمیمی با اهالی سینمای همدان به مناسبت اکران فیلم سینمایی "شب" اظهار کرد: تجربه‌هایی که بنده در حوزه سینما دارم ناشی از حرفه روزنامه‌نگاری‌ام قبل از انقلاب بود که بیشتر فعالیت‌ها را دنبال می‌کردم.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب حرفه روزنامه‌نگاری را رها و به سمت سینما رفتم، تا جریان مسائل اجتماعی را از طریق سینما دنبال کنم.

کارگردان فیلم سینمایی "شب" با بیان اینکه اعتقاد من بر این است که سینمای اجتماعی باید به باورها و عقاید توجه کند، افزود: امام رضا(ع) سالانه 17 تا 20 میلیون نفر زائر دارد که این نمایش عظیم باید بر روی پرده سینماها نمود یابد و همین امر نیاز به شناسایی به جامعه را دارد.

وی با اشاره به فیلم سینمایی "شب" اذعان داشت: زائران در هر جامعه‌ای در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند که هر کدام با فرهنگ‌های متفاوت تنها به یک چیز می‌اندیشند و این تجربه سینمایی تاکنون انجام نشده بود که من با "شب" آن را ایجاد کردم.

صدرعاملی با تأکید بر اینکه باورها بدون تبدیل شدن به نمایش دیده نمی‌شوند، افزود: تجربه فیلم‌های سه‌گانه امام رضا(ع) که بنده ساختم، بسیار سخت بود اما امیدوارم که این گونه فیلم تبدیل به ژانر یا گونه‌ای از سینما شود بدون اینکه مدعی سینمایی دینی شویم.

وی با اشاره به اینکه سینما باید جذاب بوده و شوق دیدن مردم را برانگیزد، افزود: سینما باید کنجکاوی مردم را برانگیزد که در این راستا فیلم‌های سینمایی "شب" و " هر شب تنهایی" در داخل و خارج از کشور دیده شدند چرا که هر دو دارای تم زائر بودند که زائر هم ویژگی خاصی دارد.

کارگردان فیلم سینمایی "شب" ابراز داشت: بنده عقیده دارم تا زمانی که امکان دارد باید کار کرد و همه عرصه‌های سینما را تجربه کرد چرا که سینما دارای لایه‌های نهفته‌ای است که باید کشف کرد.

وی یادآور شد: تجربه این سه فیلم "شب"، "هر شب تنهایی" و "در انتظار معجزه" بسیار آموزنده بود و با توجه به اینکه بنده به سینمای اجتماعی علاقمند هستم امیدوارم بتوانم سینمای اجتماعی را به سینمای انسانی تبدیل کنم که درک متقابل انسان‌ها افزایش یابد.

صدرعاملی با اشاره به جوانان حاضر در جلسه و علاقمند به فیلم و فیلم‌سازی عنوان داشت: آنچه افراد را از دیگران متفاوت می‌کند توجه و درک از اطراف خود است و خلاقیت از دیگر مواردی است که می‌تواند موجب تفاوت افراد از یکدیگر ‌شود و جوانان این نکات را مد نظر قرار دهند.

وی ایده‌پردازی را موجب نجات فیلم‌سازان دانست و گفت: ایده‌پردازی جنس نگاه و نوع برخورد با زمانه است به طوری که نباید همان روز تکرار کنیم بلکه هر روز باید نگاه خود را به اطراف خود تعمیم دهیم.

 

*در جشنواره سی و یکم فجر انبوهی از نام‌های جدید را خواهید شنید

این کارگردان سینمای ایران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در جشنواره سی و یکم فجر کاری دارید؟ گفت: در فجر سی و یک کاری ندارم چرا که دو فیلمنامه داشتم اما تصویب نشد و قصه سوم در حال نوشته شدن است اما در جشنواره سی و یکم انبوهی از نام‌های جدید را خواهید شنید.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه آیا در همدان فیلمی خواهند ساخت، افزود: کار بسته به این نیست که در کجا ساخته شود بلکه باید همکاری و تعامل تیمی وجود داشته باشد.

صدرعاملی با اشاره به اینکه بیشتر قصه‌هایش مختص مسائل نوجوانان است، بیان داشت: قصه‌های مختص نوجوانان را ادامه می‌دهم چرا که قصه نوجوانان هم اکنون دراماتیک و کنجکاوکننده است و همین انگیزه مرا بیشتر می‌کند.

این کارگردان سینمای ایران در بخش پایانی یادآور شد: در جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز اکثر فیلم‌ها مختص کودکان است به همین علت بنده همچنان مسائل نوجوانان را ادامه می‌دهم.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول