اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سینمایی کشور:

سینما هویزه مشهد عید فطر افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان سینمایی کشور از افتتاح سینما هویزه مشهد به عنوان بهترین پردیس سینمایی کشور هم‌زمان با عید فطر خبر داد.

سینما هویزه مشهد عید فطر افتتاح می‌شود

جواد شمقدری در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به مشکلات اکران فیلم سینمایی «شور شیرین» به ‌عنوان فیلمی ارزشی اظهار کرد: حوزه هنری برای اکران فیلم‌ها چالش و شوکی وارد کرد که به شور شیرین ربطی نداشت و بنا بود در هماهنگی‌ها‌، این مشکل را حل کنیم، اما تلاش‌های ما تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

وی افزود:‌ در حال حاضر برای اینکه سینمای ایران لطمه نبیند و جریان اکران دچار مشکل نشود، از توقعاتمان کوتاه آمده‌ایم و تدبیرهایی را در دستور کار قرار داده‌ایم که بر این اساس و بر پایه مصوبات جلسه روز گذشته شورای صنفی اکران، بنا شد حوزه هنری فیلم‌های ارزشی را حتما اکران کند و بر اکران فیلم‌هایی که در فهرست فیلم‌های ارزشی قرار ندارند، نظری نداشته باشد.

شمقدری درباره این مصوبه ادامه داد: مثلاً حوزه هنری اصرار دارد فیلمی مانند کلاه قرمزی را که فیلم خوبی هم هست، اما در میان فیلم‌های ارزشی قرار نمی‌گیرد، اکران کند و ما هم استدلال می‌کنیم که بر پایه تعریف دوستان، این فیلم نمی‌تواند در سینماهای حوزه اکران شود، چون فیلم‌های ارزشی زیادی هستند که در صف اکران و فهرست انتظار مانده‌اند و چه خوب است که حوزه به این ادعایش عمل هم بکند.

شمقدری درباره مهم‌ترین دستاورد تشکیل سازمان سینمایی تاکنون خاطرنشان کرد:‌ سازمان سینمایی بنای بزرگی است که در حال ریختن فونداسیون آن هستیم و بی‌شک می‌توان بر روی این فونداسیون، بنای بسیار عظیمی را که به فرموده امام با پیکره و عضلات انقلاب اسلامی و سینمای ایران متناسب باشد، طراحی و اجرا کرد.

وی افزود: ‌سینمای ایران بعد از 30 سال در ساختارهایی گیر کرده بود و دیگر نمی‌توانست به رشد طبیعی خود ادامه بدهد و سال‌ها بود که درجا می‌زد، برای اینکه سینما از چنین حالتی خارج شود، لازم بود تغییراتی صورت بگیرد.

شمقدری تاکید کرد: در همین زمینه برنامه‌ای شامل 10 محور را طراحی کرده‌ایم که قرار است در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح شود و دورنمای 10 سال آینده سینمای ایران را ترسیم می‌کند که هر کدام از آن محورها چند زیرشاخه دارد و یکی از آنها نیز تحول در ساختارهای موجود، هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی است.

رئیس سازمان سینمایی کشور در خاتمه تصریح کرد: در بخش دولتی، تبدیل معاونت به سازمان سینمایی از مصادیق این تحول است و در بخش خصوصی هم رسیدن به صنوف قدرتمند، مستقل و قانونی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا بتوانند بعضی از ماموریت‌ها را برعهده بگیرند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول