اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه ندای فطرت:

اصلی‌ترین تخریب در سینمای هالیوود بحث جهاد است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه ندای فطرت گفت: «جهاد» اصلی‌ترین موضوع قابل تخریب در سینمای هالیوودی است.

اصلی‌ترین تخریب در سینمای هالیوود بحث جهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام علی قهرمانی عصر امروز در جلسه نقد فیلم‌های هالیوودی در جمع دانشجویان طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: مسئله «جهاد» اصلی‌ترین موضوع قابل تخریب در سینمای هالیوودی است زیرا با زیر سؤال بردن ابن بحث در فیلم‌های خود قصد تروریست جلوه دادن ایران را دارند.

وی با بیان اینکه اسلام‌هراسی یکی از روش‌های مقابله دشمن با ایران اسلامی است، افزود: بحث جهاد و شهادت در آموزه‌های اسلامی به ویژه شیعیان یکی از مهم‌ترین مسایل قابل تخریب دشمنان علیه ایران است.

این پژوهشگر دینی ادامه داد: تخریب مبحث جهاد در چند فیلم هالیوددی مانند پنج مناره در نیویورک و قربان به وضوح قابل مشاهده است و شخصیت مسلمانان نیز جدا از این مباحث در بیشتر فیلم‌های هالیوودی مورد توهین و بی‌احترامی قرار دارد.

وی افزود: فیلم‌ میلیونر زاغه‌نشین که توهینی آشکار به مسلمانان کرده اخیرا بدون توجه مسئولان صدا و سیما از رسانه ملی پخش شد.

قهرمانی درباره ساخت بیشتر فیلم‌های هندی‌-آمریکایی تصریح کرد: در هند «خان‌ها» خانواده‌های بزرگ مسلمان هستند و فیلم با نان «نام من خان» که تولید یکی از شرکت‌های بالیوود و با همکاری هالیوود است نیز توهین آشکار به مسلمان بودن دارد.

به گفته وی چهره مسلمانان در اغلب فیلم‌های هالیوودی فقیر و بدبخت، کثیف، تروریست و ... نشان داده می‌شود که مخاطب بدون دقت کافی با تماشای آن منفعل شده و سر نخ اصلی را از دست می‌دهد.

عضو موسسه بهداشت معنوی با اشاره به تولید برخی از انیمیشن‌های دشمن مانند «انی ماتریکس» که نیز قصد القای توهین‌ها نسبت به کودکان مسلمان را دارد، خاطرنشان کرد: در واقع مخاطب اصلی این انیمیشن‌ها کودکان نیستند زیرا کودکان تحلیل بالا از اهداف پشت پرده را ندارند.

وی فیلم «نبرد تایتان‌ها» را جزو پردانلودترین فیلم‌های سال 2010 خواند و گفت: هنگام دوبله نیز عین مفاهیم کفرآمیز دخیل در اینگونه فیلم‌ها نادانسته دوبله می‌شود.

قهرمانی به جوانان توصیه کرد برای تماشای فیلم‌های غربی با مطالعه از نمادهای معناگرای فیلم‌ها به تماشای آن بنشینند.

وی با بیان اینکه فیلم‌های غربی از نظر معنا گرایی در راستای یکدیگرند، افزود: عرفان‌های نوظهور تنها چیزی است که غرب در برابر اسلام دارد و در فیلم‌هایی مانند «آخرین کنترل کننده باد» نیز ترویج این نوع عرفان‌ها مشهود است.

این مسئول با تصریح بر اینکه امروز غرب نیاز انسان به معنویت را دریافته است، یادآور شد: غرب می‌کوشد در قالب رسانه این خلأ را پر کند از این رو با ترویج معنویت‌های دست‌ساز خود تلاش دارد ذهن افراد را در اختیار خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه غرب می‌خواهد از دین، بازاری درست کند تا هرکس فراخور حال و به تناسب نیاز خود از آن چیزی برگیرد، تصریح کرد: غرب از اینکه یک دین برای همه باشد راضی نیست بلکه معتقد است که برای هر فرد باید یک دین جدا وجود داشته باشد.

قهرمانی ترویج عرفان کابالیست، بودیسم، عرفان‌های سرخ پوستی و غیره را از جمله عرفان‌های رایج در غرب دانست و متذکر شد: امروز غرب در فیلم‌های خود با استفاده از زبان نمادها درصدد توهین به مسلمانان و اسلام است که نباید از چشم تیزبین ما پنهان بماند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول