اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحلیلگر و منتقد سینما:

قاچاق معضل حل نشده سینمای ایران است

خبرگزاری فارس: تحلیلگر و منتقد سینما گفت: سینمای ایران با مشکلات زیادی هم‌چون قاچاق آثار هنری دست و پنجه نرم می‌کند، مشکلی که حل نشده باقی مانده و در حال افزایش است.

قاچاق معضل حل نشده سینمای ایران است

رضا سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: امروز نیاز جامعه ایرانی از لحاظ تولید آثار هنری اعم از فیلم، نمایش موسیقی و سایر هنرها مشخص نیست و هم‌چنین کمبودهایی هم‌چون نبود مکان نمایشگاهی، تعداد صندلی سینما، تئاتر و موسیقی، تیراژ کتاب و مجلات نیز پوشیده مانده است.

وی افزود: سینمای ایران هم‌چنین با مشکلات زیادی هم‌چون قاچاق آثار هنری دست و پنجه نرم می‌کند.

تحلیلگر و منتقد سینما، گفت: فیلم‎های تولیدی در رسانه ملی به علت عدم هماهنگی در کم و کیف آثار، عنوان فاخر به خود نمی‎گیرند.

وی ادامه داد: در چرخه فیلم‌سازی مقوله فاخر به درستی تحلیل نشده است، صرف هزینه‎های کلان و پرفروشی فیلم‎ها ابزارهای فاخر بودن محسوب می‎شوند.

سلمانی بیان کرد: سریال‎هایی که با صرف بودجه‎های کلان در سینما و تلویزیون ساخته می‎شوند، آثار فاخر در رسانه ملی به حساب نمی‌آیند.

وی با اینکه برای ماندگاری یک اثر در سینما فاخر، تمامی ابعاد از جمله ساختار و محتوای فیلم‌نامه باید به دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد، ادامه داد: عوامل سازنده یک فیلم هم بنا به سوژه‌ای خاص با مطالعه و تحقیق، خواسته مخاطب را مدنظر قرار می‌دهند.

این پژوهشگر و کارشناس عرصه سینما تاکید کرد: با اکران فیلم‌های خارجی و ایرانی در سینماها و تحلیل کیفیت، مضمون و موضوع فیلم‌ها و استقبال مردم، می‌توان به سطح سلیقه مخاطبان دسترسی پیدا کرد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی است که می‌شود توان کارگردانان، هنرپیشه‌ها و عوامل دیگر سازنده فیلم‌ها را مقایسه کرد و در نهایت مورد قضاوت قرار داد.

سلمانی تصریح کرد: در چرخه اکران، تماشاگران متفاوت با سلایق مختلف به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند و بیشتر مخاطبان به صورت خانوادگی به سینماها مراجعه می‎کنند و به طور قطع بیشتر آنها سؤالشان این است که کدام فیلم قابل‌ دیدن برای تمام اعضای خانواده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول