رضا سلمانی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: امروز نیاز جامعه ایرانی از لحاظ تولید آثار هنری اعم از فیلم، نمایش موسیقی و سایر هنرها مشخص نیست و همچنین کمبودهایی همچون نبود مکان نمایشگاهی، تعداد صندلی سینما، تئاتر و موسیقی، تیراژ کتاب و مجلات نیز پوشیده مانده است.
وی افزود: سینمای ایران همچنین با مشکلات زیادی همچون قاچاق آثار هنری دست و پنجه نرم میکند.
تحلیلگر و منتقد سینما، گفت: فیلمهای تولیدی در رسانه ملی به علت عدم هماهنگی در کم و کیف آثار، عنوان فاخر به خود نمیگیرند.
وی ادامه داد: در چرخه فیلمسازی مقوله فاخر به درستی تحلیل نشده است، صرف هزینههای کلان و پرفروشی فیلمها ابزارهای فاخر بودن محسوب میشوند.
سلمانی بیان کرد: سریالهایی که با صرف بودجههای کلان در سینما و تلویزیون ساخته میشوند، آثار فاخر در رسانه ملی به حساب نمیآیند.
وی با اینکه برای ماندگاری یک اثر در سینما فاخر، تمامی ابعاد از جمله ساختار و محتوای فیلمنامه باید به دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد، ادامه داد: عوامل سازنده یک فیلم هم بنا به سوژهای خاص با مطالعه و تحقیق، خواسته مخاطب را مدنظر قرار میدهند.
این پژوهشگر و کارشناس عرصه سینما تاکید کرد: با اکران فیلمهای خارجی و ایرانی در سینماها و تحلیل کیفیت، مضمون و موضوع فیلمها و استقبال مردم، میتوان به سطح سلیقه مخاطبان دسترسی پیدا کرد.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی است که میشود توان کارگردانان، هنرپیشهها و عوامل دیگر سازنده فیلمها را مقایسه کرد و در نهایت مورد قضاوت قرار داد.
سلمانی تصریح کرد: در چرخه اکران، تماشاگران متفاوت با سلایق مختلف به تماشای فیلمها مینشینند و بیشتر مخاطبان به صورت خانوادگی به سینماها مراجعه میکنند و به طور قطع بیشتر آنها سؤالشان این است که کدام فیلم قابل دیدن برای تمام اعضای خانواده است.
انتهای پیام/ح20/ط4000